Răspunsul simplu aici este să cereți sfatul unui consultant specializat în franciză, aprobat de Asociația Română de Franciză. Un consultant bun va efectua o analiză amănunțită a fezabilității francizei și vă va oferi o opinie sinceră în legătură cu constatările.

Cum să mergi înainte

Pentru a merge înainte, trebuie să evaluați ce anume a făcut ca afacerea dvs. actuală să aibă succes și cum ar putea fi atins acel succes în diferite zone geografice, nu doar de către dvs.

Dacă afacerea se bazează pe abilități care vă sunt unice, cum ar putea altcineva să reproducă ceea ce ați făcut fără aceste abilități? Dacă afacerea oferă un produs sau serviciu specific zonei în care activați, trebuie stabilit dacă există o piață reală pentru acesta în altă parte. Unele afaceri de succes nu au reușit ca francize pe noi piețe pentru că pur și simplu nu s-au potrivit.

Lucruri de luat în considerare

Printre aspectele de luat în considerare se numără asigurarea că afacerea va rezista în timp. Dacă afacerea este considerată doar un moft, cum puteți oferi francizaților certitudinea că își pot dezvolta afacerea cel puțin 5 ani, cât prevede contractul de franciză?

Cel mai bun sfat este să folosiți toate sursele de informare și expertiză în domeniul francizei disponibile și să nu încercați să faceți economii. Franciza înseamnă construirea unei rețele de succes pe termen lung – aici este valoarea reală. Investiți în stabilirea unor fundații solide pentru crearea unui brand puternic de franciză, care să atragă și să păstreze cei mai buni oameni.

O afacere care poate fi francizată ar trebui să fie:

Pentru a rezuma, nu orice afacere se pretează la franciză, dar majoritatea conceptelor de afaceri da.

O afacere care poate fi francizată ar trebui să fie:

  • credibilă, - conceptul dumneavoastră trebuie să fie dovedit cu un istoric bun și o echipă de management cu experiență. Trebuie să aibă o presă locală bună și o aclamație publică.profitabilă,
  • profirabilă - franciza nu este un mijloc de salvare a unei afaceri care are performanțe slabe, o afacere trebuie să aibă deja succes și să genereze o marjă de profit brut suficientă pentru a vă permite dvs. și francizaților dvs. să faceți bani.
  • unică – afacerea ta trebuie să aibă un punct de vânzare unic care să îi permită să fie diferențiată de concurenți. Acest avantaj competitiv durabil i-ar permite să concureze cu succes pe piața sa la nivel național, cu un posibil potențial de extindere la nivel internațional.
  • transferabilă – trebuie să aveți o afacere în care sistemele, procedurile, expertiza, abilitățile și know-how-ul să poată fi transferate altora.
  • predabilă – trebuie să vă asigurați că toate sistemele sunt la locul lor și că sistemele de operare ale conceptului sunt documentate în formă manuală. De asemenea, ar trebui să puteți instrui pe alții în trei luni sau mai puțin în utilizarea sistemelor și procedurilor dvs.
  • asistență – trebuie să aveți sau să puteți dobândi capacitatea de a oferi suport continuu francizaților dvs.
  • accesibil – dacă franciza este foarte scumpă, vor fi foarte puțini oameni care și-ar putea permite să cumpere în rețeaua ta.

https://francizare.ro

Dacă doriți să aflați mai multe despre francizarea afacerii dvs., faceți clic aici pentru a contacta un consultant acreditat

Pentru o companie consacrată și profitabilă, franciza în format business poate fi o cale extremă de eficientă spre expansiune. Ceea ce nu va face, este să ajute o afacere în dificultate să-și reia profitul cu banii altcuiva.

Este o credință comună în rândul francizorilor de succes că un francizat este mai angajat să obțină succesul în afaceri decât un manager salariat, din cauza interesului lor de a face afacerea unui succes. Există mai multe motive pentru acest punct de vedere. Un francizat va fi ales să aplice pentru franciza dvs. din sutele disponibile și asumă efectiv un angajament minim de 5 ani față de dvs.

Procesul de selecție pentru recrutare ar trebui să fie de multe ori mai riguros decât cel al unui manager, așa că calibrul unui francizat ar trebui să fie extrem de ridicat. Au investit în modelul tău cu un amestec de bani proprii și finanțare bancară și vor profita doar dacă reușesc afacerea.

Cu toate acestea și multe altele în joc, cu condiția ca strategiile dvs. de selecție să fie solide franciza ar trebui să fie recrutați și să vă alegeți. cea mai bună șansă de a reuși pe orice teritoriu „calificat”.

Dacă doriți să aflați mai multe despre francizarea afacerii dvs., faceți clic aici pentru a contacta un consultant acreditat

Există o oportunitate reală atunci când dezvoltați o afacere prin franciză - puteți extinde mai rapid, puteți dezvolta fără o nouă sfârșit de capital să fie investit de dvs. sau de co-directori și, desigur, puteți avea prezență locală angajată în toată țara într-un mod care este imposibil de manageri și personal recrutați al căror angajament pe termen lung față de afacere nu este niciodată la fel de puternic ca cel al unui proprietar .

Dar de unde știi dacă afacerea ta poate fi francizată?

1. Diferențierea - Aveți un produs sau un serviciu distinctiv, sau poate o strategie unică de marketing sau o modalitate inteligentă de a reduce costurile de investiție? Ești bun în ceea ce faci? Dacă da, atunci vor fi interesați și alții.

 

2. Credibilitatea -   Compania dvs. trebuie să fie credibilă în ochii potențialilor francizați dacă vor să-și cheltuiască banii pe o franciză. Credibilitatea poate fi demonstrată în mai multe moduri – cel mai important dintre ele fiind faptul că brandul are succes și o echipă de management bună în spatele acestuia în care potențialul francizat poate crede.

3. Tendințele și condițiile pieței - Vă aflați într-o piață pe termen lung, care este stabilă sau în creștere?

4. Operațiuni pilot de succes - Afacerea ta face comerț activ și câștigă bani? Nu este posibil să francizezi cu succes o idee – ai putea cheltui bani încercând, dar nu ar fi o decizie bună de investiție!

5. Transferabilitatea cunoștințelor - Puteți învăța oamenii într-o perioadă rezonabilă de timp să opereze și să reproducă modelul dvs. de afaceri? Dacă este o operație pe creier și va dura 6 ani, atunci francizatul este foarte puțin probabil să vină la bord, deoarece ar avea nevoie de capital enorm în spatele lor pentru a menține trupul și sufletul împreună, în timp ce învață cum să opereze afacerea. McDonalds, de exemplu, necesită un angajament lung față de formare și, deși este complet justificat cu această operațiune de afaceri, mulți francizori noi nu pot cere același angajament. Pe scurt, puteți oferi oamenilor instrumentele necesare pentru a face treaba într-o perioadă, de exemplu, de patru săptămâni?

6. Sisteme documentate - Are afacerea dvs. metode și procese care sunt documentate și pot fi utilizate de terți? În mod ideal, toate politicile, procedurile, sistemele, formularele și practicile de afaceri pot fi reunite în Manualul operațiunilor de franciză, care devine modelul și fundamentul afacerii pe care o oferiți francizatului. Este destul de ok dacă nu ai încă toate aceste lucruri atâta timp cât le putem dezvolta pentru tine.

7. Accesibilitate și rentabilitate a investiției - O afacere francizată trebuie să fie accesibilă pentru potențialii săi francizați și profitabilă, atât pentru francizor, cât și pentru francizat. În plus, franciza trebuie să ofere un profit suficient după plata taxelor către francizor pentru ca francizații să obțină o rentabilitate adecvată a investiției lor de timp și bani. Această rentabilitate este relativă și trebuie măsurată în raport cu investiția pentru a oferi o cifră semnificativă, francizații obținând o rentabilitate semnificativă a investiției până în al treilea an de tranzacționare.

8. Angajament Francizorii de succes se angajează să construiască relații pe termen lung cu francizații lor, care să fie reciproc recompense. Există o legătură puternică între puterea acestor relații și profitabilitatea francizei. Relațiile puternice cu francizații permit francizorului să-și vândă francizele mai eficient, să introducă mai ușor modificările necesare în sistem și să motiveze francizații să ofere un nivel consistent de servicii clienților lor.

9. Puterea managementului - Cei mai frecventi factori care contribuie la eșecul francizorilor start-up sunt lipsa de personal și lipsa de experiență la nivel de management. Noii francizori încearcă adesea să facă totul singuri, preluând roluri în care au puțină sau deloc experiență. Luați în considerare modul în care veți face față cerințelor de resurse pe care le va aduce franciza, cum ar fi marketingul în franciză, gestionarea clienților potențiali, vânzările în franciză, formarea și managementul operațiunilor multiple și construiți o echipă puternică care să vă sprijine.

10. Capitalul Franciza este un mijloc relativ ieftin de extindere a unei afaceri, dar cu siguranță nu este o opțiune „fără cost”. Un francizor are nevoie de capital și resurse pentru a implementa un Program de Dezvoltare a Francizei și pentru a recruta francizați. De asemenea, ar trebui să existe finanțare adecvată disponibilă pentru a sprijini rețeaua de franciză în creștere, în special în primii ani. Dacă ați luat în considerare cele 10 elemente esențiale ale francizei, credeți că puteți, care susține, să bifați cele mai multe dintre ele, apoi să faceți pasul următor și să luați legătura. Trebuie să vă ajutăm – astfel putem atât să facem afaceri bune, cât și să dezvoltăm o relație pe termen lung.