Etapele francizării

Conform specialiștilor de la Francizare.ro, francizarea se desfășoară în 5 etape:

  1. Planul de dezvoltare a francizei
  2. Operare pilot
  3. Manuale de operare
  4. Recrutarea francizaților
  5. Sisteme de suport

Etapele francizării

Când te uiți la cum să-ți francizezi afacerea, trebuie să începi de la început, uitându-te obiectiv la afacerea ta. Ești gata să faci franciză? Succesul unei oportunități de franciză se bazează pe îndeplinirea cu succes a criteriilor cheie în cinci domenii de afaceri diferite. Acestea sunt:

  • Mediul de afaceri în care își desfășoară activitatea afacerea – vă vor permite filozofia și experiența de operare să dezvoltați o operațiune de franciză de succes?
  • Produsele sau serviciile – sunt acestea potrivite pentru franciză?
  • Branding, vânzări și marketing – este Brandul dumneavoastră suficient de puternic și abordarea dumneavoastră este suficient de bine dezvoltată pentru a oferi un avantaj util unui francizat?
  • Finanțe – este poziția dumneavoastră financiară suficient de puternică pentru a susține o rețea de franciză și există suficient profit pentru a satisface ambele părți?
  • Administrație – este sistemul dvs. de afaceri dovedit, robust și capabil să fie învățat de un francizat?

Planul de dezvoltare

Trebuie să pregătiți un plan de afaceri pentru franciză. Planul de dezvoltare va analiza aspecte precum structura francizei, profilul francizatului ideal, cum să decideți asupra teritoriilor care vor fi alocate francizaților, impactul asupra resurselor dvs. de personal și sistemul propus de franciză.

Trebuie întocmit un plan complet de afaceri pentru franciză. Acesta va cuprinde aspecte precum:

  • structura francizei
  • profilul francizatului ideal
  • teritorii de franciză
  • impactul asupra resurselor de personal
  • modelul de franciză propus

De asemenea, este necesară o analiză financiară amănunțită, care să permită crearea de previziuni atât pentru afacerea franchisorului cât și a francizatului...

Unele surse spun că o afacere medie de sine stătătoare are o șansă de eșec de 75% în primii cinci ani de funcționare. Înainte de francizare, orice afacere ar trebui să opereze o operațiune pilot , la distanță de afacerea principală, timp de cel puțin un an pentru a demonstra că are un concept de franciză viabil. De fapt, este foarte de dorit ca un francizor intenționat să deschidă mai multe puncte de vânzare folosind propriul capital în care să își poată testa adecvarea sistemelor, procedurilor, instruirii etc. de franciză . Lecțiile învățate în această fază vor aduce roade după începerea cu succes a operațiunilor de franciză.

Formarea dumneavoastră inițială și sprijinul francizaților trebuie să fie de primă clasă. Aportul necesar pentru că sunteți echipa dumneavoastră de conducere nu poate fi subestimat – fiți pregătit să investiți acel timp. Asigurați-vă că procesele și sistemele de afaceri au fost optimizate și sunt cât mai simple posibil . Toate acestea fac o franciză de succes.

Dacă doriți să aflați mai multe despre francizarea afacerii dvs., faceți clic aici pentru a contacta FRANCIZARE.RO

Cel mai important fapt de înțeles atunci când vă gândiți la crearea unui model de afaceri în franciză este următorul: nu puteți franciza o idee . Da, o idee grozavă poate fi transformată într-o afacere grozavă și da, o afacere grozavă poate fi uneori francizată, totuși un francizat nu va investi într-o idee!

Ce caută un francizat

Potrivit specialiștilor Francizare.ro, un francizat bun va alege o afacere care:

  • este deja dovedită
  • este profitabilă
  • are o marcă înregistrată
  • are proceduri documentate

Pentru mai multe detalii despre optimizarea afacerii în vederea francizării, consultați specialiștii.

Sfaturi de la specialiști

Platforma Francizare.ro dispune de specialiști care vă pot îndruma în demersul de francizare.