Asociația Română de Francize reprezintă interesele industriei românești de franciză. A fost înființată în 2006, sediul este în București - România și a primit statutul de utilitate publică la 28 iulie 2015, prin hotărâre de guvern.


Asociația Romana de Franciza este organizația-umbrelă pentru economia romaneasca de franciză. Timp de aproape 17 de ani, această comunitate de calitate a reprezentat atât francizorii, cât și francizații. Asociația Română de Franciza este un furnizor de servicii pentru membrii săi și le oferă acestora numeroase servicii și beneficii.
Principala preocupare a asociației este reprezentarea intereselor industriei francizei din punct de vedere economic, social și politic. În ansamblu, asociația urmărește o varietate de sarcini și scopuri.

DECLARAȚIE

Multiplicare

Doar un model de afaceri de succes și bine testat poate fi multiplicat pe termen lung. Creșterea rapidă și cuprinzătoare este punctul forte al sistemelor de franciză gestionate profesional, deoarece francizorii și francizații lucrează împreună sistematic și continuu pentru a perfecționa modelul de afaceri. La înființarea unui sistem de franciză, protecția mărcii și dezvoltarea permanentă în continuare a pachetului de servicii pentru francizați trebuie să fie asigurate încă de la început.

Reguli clare pentru relații de durată

Regulile clar definite stau la baza succesului pe termen lung al francizorilor și francizaților. Ambele părți beneficiază în mod egal de disponibilitatea lor de a intra într-un parteneriat obligatoriu, onest și pe termen lung. Francizorul oferă cadrul de afaceri, francizatul acționează ca multiplicator. Printr-o abordare deschisă, transparentă și interactivă, ambii lucrează continuu la dezvoltarea în continuare a sistemului și a imaginii mărcii.

Misiunea noastră: crearea antreprenoriatului în parteneriat
Pe baza acestor valori, se naște misiunea centrală pentru industria romaneasca de franciză: creăm antreprenoriat de succes prin multiplicare durabilă.

Viziunea noastră: Consolidarea francizei ca marcă de calitate.
Franciza este prima alegere pentru modelele de afaceri replicabile. Este marca pentru antreprenoriatul de succes cu un loc ferm în toate sectoarele. Pentru că franciza este independentă de industrie și versatilă. Această diversitate te face puternic și are nevoie de comunitate. Ca afacere de franciză, acționarea împreună și reprezentarea valorilor comune este esențială. Astfel, Franciza devine un brand puternic, credibil și de încredere, care este recunoscut și apreciat în afaceri și societate. 
Valorile și regulile rezumate în conformitate cu codul de etica al  Asociației Romane de Franciza servesc acestor obiective. 

.

ACTIV PENTRU INDUSTRIA ROMANEASCA DE FRANCIZA

Sarcina principală a Asociației Romane de Franciza este de a reprezenta interesele membrilor săi din punct de vedere economic, social și politic. Asociația menține legături strânse cu Ministerul Economiei , Camerele Romane de Comerț și Industrie Agentia, Nationala pentru Ocuparea fortei de Munca, Universitati de prestigiu din Romania, COMISII ale Camerei Deputatilor cu care organizatia colaboreaza:

  • ECONOMICĂ
  • INDUSTRII
  • JURIDICĂ

 La nivel european, se lucrează intens pentru a crește gradul de conștientizare a problemelor și preocupărilor industriei francizelor din Romania. În plus, Asociația Romana de Franciza sprijină activ atât membrii, cât și alți francizori în obținerea accesului pe piețele internaționale.

Alte obiective importante ale Asociației Romane de Franciza sunt promovarea sustenabilă și pozitivă a nivelului de conștientizare și a imaginii francizei profesionale în Romania. În plus, asociația susține constant crearea de noi locuri de muncă, precum și formarea și educația continuă, pe care asociația de franciză le promovează în mod activ.

ORGANE DE ASOCIERE

Asociația Romana de Franciza își implică activ companiile membre în activitatea asociației. Scopul este de a folosi cunoștințele practice ale sistemelor de franciză pentru activitatea asociației la nivel politic, economic și public și astfel de a le alinia îndeaproape la realitatea economiei francizei. În acest scop au fost înființate următoarele comitete:

  • Digitalizare și inovare (Digi-Tank)
  • Achiziție de franciză
  • Comunicare și Leadership
  • Calitate și Etică
  • Focus grup

În plus, asociația de franciză promovează schimbul de industrie concentrat. În acest scop, au fost înființate două focus grupuri, care tratează în prezent subiecte de gastronomie de sistem , comerț și francize sociale și identifică oportunitățile actuale, precum și provocările și le discută în comitet cu scopul de a oferi sistemelor specifice un platformă pentru schimburi industriale.

STANDARDE DE CALITATE

Standardele de calitate și respectarea acestora sunt pilonii muncii Asociației Romane de Franciza. Baza acestei lucrări este codul de etică , care definește conceptul de franciză corect.

Verificarea sistemului servește managementului calității membrilor cu drepturi depline ai Asociației Romane de Franciza. Veți primi informații bine fundamentate despre sistemul dvs. de franciză, pe care le puteți utiliza pentru viitoarele decizii strategice corporative. Odată cu finalizarea cu succes a verificării sistemului, vă poziționați ca un sistem de franciză profesional și durabil și vă evidențiați de alți furnizori în competiția pentru noi francizați. Marca de calitate a Asociației Rormane de Franciza subliniază această poziție și poate fi folosit pentru campanii de comunicare și publicitate corporative.

BENEFICII PENTRU SISTEMELE DE FRANCIZĂ VERIFICATE
Evaluare independentă/evaluare comparativă:
Compania dvs. primește o evaluare independentă de către o companie de evaluare independentă, neutră, cu sprijin științific din partea Asociatiei Romane de Franciza. Veți afla cum se descurcă structurile din sistemul dumneavoastră. Aceste cunoștințe vă permit o evaluare comparativă valoroasă.
Viabilitatea viitoare:
verificarea vă arată cum este dezvoltarea continuă a conceptului dumneavoastră și, prin urmare, viabilitatea sa viitoare. În calitate de francizor, vă îndepliniți astfel sarcina de a dezvolta constant sistemul în continuare. Puteți documenta acest aspect, printre altele, către francizații existenți.
Achiziție de franciză:
francizații aspiranți apreciază cecul ca un criteriu de calitate și decid mai ușor asupra unui parteneriat.
Finanțare mai ușoară:
experiența a arătat că instituțiile financiare au mai multe șanse să finanțeze potențiali parteneri de franciză dacă compania a finalizat verificarea sistemului. Concret, datorită cooperării cu băncile de garantare, se preferă finanțarea de la membri cu drepturi depline cu verificare de sistem.
Recomandare prin multiplicatori:
centrele de start-up și camerele de comerț recomandă în general companiile de franciză care au sigiliul asociației celor care doresc să înființeze o afacere în franciză.
Calitatea de membru regulat la Asociația Romane de Francize este evidențiată în publicațiile asociației și pe portalurile ARF de franciză.