Startup Nation Romania

Startup nation 2018 Romania finantare nerambursabila 200.000 de lei (sau aproximativ 44.000 de euro) fonduri nerambursabile pentru afacerea ta.
MISIUNEA noastră este de a oferii suport I.M.M.-urilor in accesarea fondurilor nerambursabile, pentru a-si transforma ideea unei afaceri în realitate sau pentru dezvoltarea afacerii existente!

Inscrieri program Startup Nation in 2018

Startup nation 

solicita informatii gratuite



Redactarea integrală a proiectului

Redactarea integrala a proiectului

În mod normal ar trebui să parcurgi toată documentatia, sa gasesti programele care ti se potrivesc si sa pregatesti totul singur. Nu mai este nevoie să te stresezi cu asa ceva!

Pregătirea documentației

Pregatirea documentatiei si a tuturor actelor necesare

Echipa noastra este pregatita sa te ajute sa gasesti cele mai eficiente solutii de finanțare. Noi ne ocupam de toate actele

Sprijin in implementarea proiectului dupa aprobare

Sprijin in implementarea proiectului dupa aprobare

Te ajutam sa îti implementezi proiectul si sa respecti toate angajamentele pentru ca proiectul tau sa se dezvolte si sa devină cu adevarat o afacere de succes!

 

Deschide o franciza prin Startup Nation Romania

Neavand experienta de business si dorind sa minimizeze riscurile inerente oricarei afaceri, tinerii antreprenori aleg sa investeasca intr-o franciza, care le ofera atat know-how-ul, cat si training-ul de specialitate si un pachet complet de echipamente si produse necesare activitatii.

StartUp Nation 2018 lucruri pe care trebuie să le stii

Cine poate sa obtina acesti bani?

Pentru accesarea programului Romania Startup Nation, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care, pe cele mai importante le enumărăm mai jos:

– Sunt SRL-D, SRL sau cooperatii.

– Sunt infiintate dupa data intrarii in vigoare a OUG-ului 10/30.01.2017

– Nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale

– Au codul CAEN autorizat la ONRC in momentul depunerii primei cereri de tragere.

– Creeaza minim 1 loc  de  munca si il mentine pe o perioada de cel putin 2 ani dupa implementarea proiectului.

– Actionarul/actionarii nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-un alt IMM (SRL, SA sau SRLD) care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pentru care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere.

Pentru a verifica eligibilitatea codului CAEN, puteti verifica fisierul de mai jos dedicat. In acelasi timp, puteti verifica si punctajul pe care il va primi codul CAEN cu care doriti sa aplicati. Atentia insa, lista de coduri CAEN este una propusa, este posibil ca in varianta finala sa exista mai multe sau mai putine coduri eligibile, deci trebuie verificata iar in momentul afisarii unor conditii finale de participare.

Cati bani pot sa iau?

200.000 de lei (sau aproximativ 44.000 de euro) este suma primită maximum în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuţie de maximum 100% din valoarea proiectului.

Atentie insa, chiar daca intreprinzatorul trebuie sa vina cu o contributie proprie de 0% in ceea ce priveste cheltuielile eligibile, este posibil sa existe cheltuieli neeligibile necesare, cheltuieli neprevazute si diferente de cheltuieli la decontare care daca nu pot fi acoperite de intreprinzator din alte surse pot duce la blocarea intregului proiect. De asemenea, avand in vedere ca va exista un numar maxim de 3 cereri de tragere pe an, e posibil ca intreprinzatorul sa trebuiasca sa suporte cateva cheltuieli operationale chiar si pana la 4 luni, pentru a fi ulterior decontate.

Cum pot cheltui acesti bani?

Cheltuielile eligibile sunt reprezentate de:

  • echipamente si utilaje
  • spatii de lucru
  • autoutilitare
  • autoturismele limitate insa la 36.000 si doar unul singur pe sociectate. Limitarile acestea nu sunt valabile pentru activitatile de taxi, scoala de soferi, rent-a-car
  • echipamente de climatizare/incalzire
  • echipamente de obtinere a unei economii de energie
  • echipamente IT
  • mobilier
  • birotica
  • chirii doar pentru spatii care nu au destinatie locativa
  • cheltuiala salariala completa in limita salariului mediu pe economie
  • realizare pagini web de prezentare – limita 8000 lei
  • francize
  • licente
  • cursuri de antreprenoriat
  • software
  • consultanta (limitata la 8000 lei).
  • In ceea ce priveste TVA-ul, aceasta este eligibila pentru firmele care nu sunt platitoare de TVA.

Bunurile achizitionate in cadrul programului trebuie sa fie noi, nu se accepta second hand precum nici variantele de finantare prin leasing.

Esti "doar" eligibil, sau ai sanse reale la finantare?

În cazul Start-up Nation punctajul maxim – cu toate angajamentele asumate la maxim – este de:

  • maxim 100 de puncte pentru domeniile de activitate: producţie şi domeniul IT & C
  • maxim 95 de puncte în cazul industriilor creative (de ex: editare cărţi, arhitectură, agenţii de publicitate)
  • maxim 90 de puncte în cazul serviciilor
  • maxim 85 de puncte în cazul domeniilor de activitate comerţ şi intermedieri

Concluzie: sub 90 de pct. nu există şanse reale la finanţare, iar pentru şanse maxime este nevoie de un punctaj egal sau de peste 95 de pct.

Corelarea investiţiei bugetate cu codul CAEN vizat

Focusul autoritatii este fondat luand in considerare impactul codului CAEN asupra punctajului, si implicit asupra sanselor de succes. Corelarea elementelor de buget cu domeniul de activitate dezvoltat de startup trebuie gândit logic si descris în detaliu în cadrul planului de afaceri. Astfel se pot evita toate dubiile în legatura cu necesitatea investitiei, sau în legatura cu mascarea unei investitii pentru un domeniu mai putin scorat sub „denumirea” unui cod CAEN scorat.

Calcul corect punctaj pentru echipamente şi software >= 50% din buget

Echipamente tehnologice și software-uri necesare desfășurării activității în pondere mai mare sau egală cu 50% din valoarea planului de afaceri. În conformitate cu procedura Startup Nation pentru acest criteriu s-au luat în considerare software şi toate echipamentele (atât mijloace fixe cât şi obiectele de inventar, având o valoare unitară sub 2.500 RON fără TVA) pe baza catalogului de mijloace fixe (HOTĂRÂRE nr. 2139 din 30 noiembrie 2004 cu actualizări) se încadrează în următoarele categorii:

  • grupa 2.1: Echipamente tehnologice (maşini, utilaje şi instalaţii de lucru)
  • grupa 2.2: Aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare
  • grupa 2.3.6: Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat (macarale, ascensoare, elevatoare, stivuitoare)

În cazul multor proiecte evaluatorii nu au fost de acord cu încadrarea propusă de beneficiar, şi au recategorizat anumite elemente bugetare. Problema a apărut în situaţia în care valoarea echipamentelor 2.1, 2.2, 2.3.6 şi software nu a mai depăşit 50%, care astfel pe baza procedurii a însemnat respingerea proiectului (toate proiectele cu punctaj declarat superior celui evaluat au fost respinse).

Atenţie deosebit de mare la încadrarea corectă a investiţiilor vizate.

Criterii de departajare la punctaje egale, achiziţia de echipamente tehnologice

În conformitate cu procedura Startup Nation 2017 la punctaje egale au prevalat următoarele criterii:

  • nr. de locuri de muncă nou create
  • nr. de locuri de muncă nou create pentru persoane defavorizate / şomeri / absolvenţi
  • achiziţia de echipamente tehnologice
  • activitatea (codul CAEN)
  • data şi ora înscrierii în program

O lecţie învăţată în legătură cu departajarea proiectelor: chiar dacă în cazul locurilor de muncă create ordinea de departajare s-a realizat în funcţie de numărul exact al locurilor create, în cazul criteriului referitor la achiziţia de echipamente tehnologice criteriul s-a aplicat neluând în considerare procentul alocat din buget, ci doar peste 50% sau sub 50%. Altfel zis: criteriul nu a avut nicio relevanţă pentru departajare între un proiect cu buget 95% echipamente tehnolgice şi un alt proiect cu 51% din buget pentru echipamente tehnologice.

Atentie la buget, nu se poate modifica ulterior

Procedura Startup Nation nu permite modificarea ulterioară a bugetelor aprobate. Astfel orice greşeală realizată la întocmirea bugetului poate afecta grav implementarea ulterioară cu succes a proiectului de investiţii.

Sa decizi din timp dacă doreşti finanţare prin credit

Prin programul Startup Nation s-au creat produse bancare dedicate finanţării proiectelor aprobate. Beneficiarii au posibilitatea de a opta pentru finanţarea proiectelor cu ajutorul resurselor financiare proprii sau cu ajutorul acestor produse bancare dedicate. Vestea bună este că costurile asociate, respectiv dobânda creditului şi dobânda aferentă instrumentului de garantare pot fi cheltuieli eligibile, dar în acest sens trebuie incluse în bugetul eligibil al proiectului depus.

Decizia privind opţiunea pentru produsele bancare trebuie luată înaintea depunerii, astfel costurile asociate pot fi finanţabile prin proiect.

Intarzierile trebuie estimate si bugetate

Întârzierile în cazul evaluării proiectelor Startup Nation 2017 cauzează însă şi o problemă specifică: pe baza procedurii perioada de implementare este de maxim 12 luni, dar nu mai târziu de 29 septembrie 2018. Perioada de 12 luni însă nu mai poate fi exploatată la maxim de beneficiari deoarece prevederea procedurii pentru semnarea acordurilor de finanţare până cel târziu 29 septembrie 2017 nu a fost respectată. Astfel perioada reală de eligibilitate a cheltuielilor recurente (salarii, chirii) s-a redus de la 12 luni la aproximativ 9-10 luni.

Într-un proces de planificare al unui proiect nerambursabil în România trebuie ţinut cont şi de factorul întârzierilor, astfel ca şi sfat propun tuturor beneficiarilor potenţiali să bugeteze la cheltuieli recurente (salarii, chirii) 9-10 luni în loc de perioada maximă permisă de procedură, respectiv 12 luni.

ARF-logo-NOU newsletter franciza

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru de franciza

 

Alăturati-va listei noastre de discutii pentru a primi ultimele stiri si actualizari de la echipa noastra.

V-ați înscris cu succes! franchise

Pin It on Pinterest

Shares