Inscriere cursuri de franciza– ACADEMIA DE FRANCIZA – ACADEMIC PROGRAM 

ACADEMIA DE FRANCIZA  ARE O NOUA INTERFATA PENTRU MAI MULTE DETALII CLICK AICI

Academic Progam Franciza

PENTRU MAI MULTE INFORMATII, VA RUGAM SA NE CONTACTATI 

 

 


Manualele franciza – permite francizatului sa exerseze foarte rapid activitatea firmei. Este restituit în caz de parasire a retelei.

Francizatul are la dispozitie unul sau mai multe manuale, în functie de calitatea si complexitatea francizei. În general, se regasesc trei volume:

  • manualul de marketing;
  • manualul produsului;
  • manualul de identitate vizuala (MIV).

Acestora li se adauga documente legate de comunicarea publicitara.

MANUALELE FRANCIZA

franciza ARF diplomaManualele de franciza trebuie sa fie:

  • confidential si personalizat, întrucât în el se regasesc detalii despre concept si, deci, despre savoir-faire-ul francizorului, este un document foarte pretios ,  care nu trebuie cunoscut decât de catre francizor si francizat, iar fiecare exemplar trebuie numerotat;
  • util, el este un înscris de utilizare curenta care trebuie sa-si dovedeasca practicitatea , iar forma in care este alcatuit trebuie sa sustina aceasta , deci trebuie sa fie cat mai accesibil si bine structurat ;
  • atractiv – în general , consultarea unui manual este destul de plicticoasa si chiar greoaie ; de aceea ar bine ca forma sa sa fie cât mai atractiva , dat fiind ca francizatul trebuie sa-l consulte foarte des ; astfel  e util ca acest manual sa contina poze , imagini , grafice etc  ,unii specialisti recomandând , pe cât posibil , si utilizarea de benzi desenate .
  • actualizat; dinamica pietei impune ca francizorul sa tina pasul cu modificarile continue , cu fluctuatiile ei si , evident cu cerintele acesteia . Desi este destul de dificil de realizat acest lucru , francizorul trebuie sa informeze cât mai prompt francizatul despre eventualele modificari intervenite , mentinând astfel acest manual cât mai ”actual ”, altminteri risca sa aparitia unor consecinte cu efect nedorit .

Manualele de franciza, trebuie sa descrie cat mai detaliat: cum se produc si se vând anumite bunuri ; cum se furnizeaza anumite servicii ; tehnicile de marketing ce pot fi folosite; metodele de afaceri; orice alte reguli pe care cel care adera la reteaua de francize trebuie sa le respecte; know-how-ul afacerii ; drepturile referitoare la marcile comerciale, nume comerciale, însemne ale magazinelor;drepturi referitoare la modele si desene industriale si brevete de inventie; durata contractului ; cuantumul taxelor atât al taxei initiale, al taxei continue dar si  al celei de publicitate;drepturile de exclusivitate teritoriala ;procedurile de publicitate;tipuri de servicii initiale si ontinue;profilul francizatului , acesta putând fi , o societate comerciala mare, una mica sau o persoana fizica.

MANUAL FRANCIZOR

francizor manualAcordurile de franciza  contin licente de drepturi de proprietate intelectuala cu privire la marci de comert  sau semne distinctive si know-how pentru utilizarea si distributia bunurilor sau pentru furnizarea serviciilor. Francizorul este titularul drepturilor asupra unei marci inregistrate. Drepturile de proprietate intelectuala  ajuta  francizatul sa  revânda  produsele pe care i le furnizeaza francizorul sau un furnizor desemnat de acesta din urma  sau sa  utilizeze aceste produse si sa  vânda bunurile sau serviciile care rezulta  din acestea.

Pachetul (package) de franciza este un document confidential care contine ansamblul de informatii relative la know-how-ul francizorului

  • Obligatiile francizorului,
  • Obligatie impuse francizatului
  • Furnizarea asistentei de catre francizor

MANUAL FRANCIZAT

manual francizat francizaUnele dintre masurile cheie pe care ar trebui sa le luati înainte de a cumpara o franciza. O data ce ai decis ca o franciza este metoda cea mai potrivita pentru tine, urmatorul pas este cel de a decide exact care serviciu sau produs este mai potrivit pentru a investi. Trebuie retinut faptul ca sunt de evitat domeniile care sunt prea aglomerate ori cele care, din contra, nu sunt prea populate. Aglomerarea creaza competitie, in timp ce lipsa francizatilor intr-o nisa sugereaza ori ca nu este un domeniu prielnic, ori ca piata nu este dezvoltata suficient pentru o franciza.

  • Obligatiile francizatului;
  • Costuri, redeventa, taxa de franciza;
  • Inainte de a cumpara o franciza, mai trebuie sa luati in considerare costul iesirii din afacere.