MANAGEMENTUL BAZA AFACERILOR IN FRANCIZA

Managementul este procesul de stabilire a obiectivelor şi de coordonare a eforturilor personalului pentru a le atinge intr-un mod eficient şi eficace. Managementul resurselor umane (MRU) este o abordare strategică şi coerentă a modului în care sunt gestionate cele mai importante resurse ale organizaţiei – oamenii.

Este foarte greu sa tii unit un grup de oameni, iar managerul are aceasta sarcina. În plus, trebuie sa determine angajati sa dea ce au mai bun in activitatea lor.

Cum puteti reusi sa coordonati un grup in mod eficient?  Tinand cont de următoarele idei:

  1. A conduce nu inseamna a controla
  2. Nu exista un lider innascut
  3. Nu exista o formula ideala a conducerii
  4. Conducerea nu este intotdeauna raspunsul

1. A conduce nu inseamna acontrola. Nu incercati sa manipulati angajatii, sa ii obligati la diverse activitat, evitati sa incercati sa ii supuneti. Riscuri asumate: pierderi financiare, stagnarea companiei

2. Nu exista un lider innascut . Nu faceti greseala de a crede ca exista un „talent” de manager. Nimeni nu se naste cu acest talent, asa cum se nasc muzicienii, de exemplu, cu “urechea muzicala”.

3. Nu exista o formula ideala a conducerii, tocmai pentru ca afacerile difera mult intre ele. Prin urmare, nu exista o formula unica.

4. Conducerea nu este întotdeauna răspunsul. Lucrurile nu depind in totalitate numai de manager; intotdeauna vor exista factori externi.

“Conducerea este un proces reciproc prin care indivizilor li se permite sa-i influenteze si sa-i motiveze pe ceilalti pentru promovarea scopurilor individuale si de grup”. (Donelson Forsyth).

MANAGEMENTUL RESURSELOR MATERIALE SI TEHNOLOGICE

Si aici se intalnesc mai multe situatii: de la cea in care managerul controleaza in totalitate modul in care se distribuie resursele materiale si persoanele catre care se distribuie, pana la situatia in care managerul nu doreste sa se implice in alocarea resurselor, iar cel care o face este managerul administrativ.

Avantaje si dezavantaje in situatia in care managerul are control absolut:

Avantaje: • exista siguranta ca resursele nu se vor pierde si vor ajunge la persoanele cele mai indicate sa le foloseasca.

Dezavantajele:

  •  încărcarea programului managerului
  • subiectivitatea managerului poate duce la o distribuire gresita a resurselor

In situatia in care managerul nu are control:

Avantaje:

  •  agenda managerului nu se incarca si cu aceasta activitate
  • o lipsa de stres suplimentar pentru manager

Dezavantaje:

  •  pot aparea probleme (din cauza lipsei de control): furt, neaprovizionarea la timp, risipa etc.

Cum este bine sa procedati in astfel de situatii?

  •  Numiti o persoana bine pregatita, onesta, care sa conduca activitatea departamentului administrativ
  • Solicitati rapoarte periodice

MANAGEMENTUL RESURSELOR INFORMAŢIONALE

Ce trebuie sa faca in mod concret un manager?

Sa ofere accesul angajatilor la informatiile de care au nevoie pentru indeplinirea atributiilor. Eliminati astfel timpii morti care s-ar crea prin cautarea informatiilor in alte parti (colegi, sefi etc.) Sa doteze birourile cu tehnologia necesara pentru schimbul de informatii (calculatoare, telefoane etc. ). Sa proiecteze canalele de comunicare interne asa incat sa asigure un timp minim pentru stabilirea legaturilor intre cei interesati. Sa informeze angajatii in ceea ce priveste rolurile colegilor lor, pentru ca fiecare sa stie precis cu cine trebuie sa colaboreze cand lucreaza la un proiect comun. Sa creeze conditii pentru ca angajatii sa se poaa perfectiona continuu din punct de vedere profesional. De exemplu, sa creeze un program flexibil pentru ca angajatii sa poata lua parte la diverse cursuri de pregatire.

NU UITA

De facut pentru reducerea efectului zvonurilor!  Informati prompt angajatii cu privire la deciziile dumneavoastra (in cadrul unor sedinte, circulare, e-mail) Puneti la dispozitie calculatoare cu retea de intranet sau internet, pentru ca angajatii sa poata comunica mai mult in scris, reducandu-se astfel riscul ca informatia sa fie denaturata.De facut pentru evitarea timpului pierdut cu discutii informale! Scurtati termenul de predare a lucrarilor (daca este prea lung) Stabiliti in mod clar sarcinile fiecarui angajat.De facut pentru reducerea efectelor „tentatiei internetului”!  Implementati strategii eficiente de motivare a angajatilor, astfel incat sarcinile sa nu mai fie privite ca o obligaţie. Pentru a scoate in evidenta latura pozitiva a lucrurilor, managerul trebuie sa dea dovada de tact si de simtul echilibrului.

Pin It on Pinterest

Shares