Francizarea la nivel mondial s-a dovedit a fi un model de afaceri de succes și popular de la introducerea sa în urmă cu câteva decenii. Creșterea sa a fost determinată de trei aspecte: dorința de a se extinde, nevoia de capital pentru creșterea creșterii și obiectivul de a lucra în zone geografice mai largi. Succesul dezvoltării modelului de franciză a restaurantului așa cum este astăzi se datorează lui Ray Crock, care a deschis prima unitate McDonalds un chioșc de în California. Din 1950, această platformă de afaceri a devenit extrem de populară și este acum unul dintre cele mai populare și favorabile modele de afaceri. Conceptul de francizare a devenit, de asemenea, unul dintre cele mai importante și mai influente moduri în lumea afacerilor.

FrancizareaConceptul de franciza

În prezent, această metodă este folosită activ și tot mai multe companii se extind prin francizare. Deși ponderea în afacerile cu franciză este dominată încă de industria HoReCa, mai ales de restaurante, modelul s-a extins și în alte industrii, de la educație pentru preșcolari până la afaceri de îngrijire a vârstnicilor. 

Unul dintre factorii cheie ai popularității francizelor este dependența puternică a consumatorilor de puterea mărcii. Francizarea cuantifică puterea mărcii, oferind o cantitate semnificativă de publicitate, o cifră de afaceri pe piață și o popularitate în rândul clienților. Oamenilor le place să știe în prealabil ce fel de produse alimentare și servicii trebuie să se aștepte, având în vedere că brandul este deja cunoscut, are un avantaj față de alegerile necunoscute. Rădăcinile afacerii joacă un rol important în activitatea de franciză. Un număr mare și tot mai mare de oameni încearcă să-și conducă propria afacere, dar deseori există o mare confuzie, creând un concept cu totul nou. La rândul său, francizarea oferă o oportunitate de a fi angajați pe cont propriu, dar, în același timp, reducând riscurile unei afaceri independente.

Se estimează că volumele totale ale activității de franciză în următorii ani vor depăși ritmul dezvoltării economice, iar înființarea de noi companii va continua activ, iar un număr din ce în ce mai mare de companii se vor gândi transformarea afacerii lor într-o franciză.