21.1 C
Bucharest
joi, septembrie 12, 2019
Romanian Franchise Association

FRANCIZARE AFACERE

Va rugam sa completati formularul in vederea determinarii eligibilitati francizarii afacerii dvs.

Loading

Francizarea afacerii cateva dintre beneficiile francizarii

  • Avantaje pecuniare In limbajul de zi cu zi, se spune ca extinderea in sistem de franciza insemna sa te dezvolti pe banii altora si acest lucru este adevarat. Pe scurt, atunci cand deschideti o afacere aveti nevoie de bani pentru locatie, angajati, materii prime, echipamente, utilaje, plata utilitatilor, amenajarea spatiului etc. Orice noua locatie deschisa inseamna deci costuri suplimentare si, de cele mai multe ori, este destul de greu sa manageriezi operatiunile din mai multe zone din tara. Pe de alta parte, francizarea afacerii presupune dezvoltarea conceptului fara aceste costuri, care vor fi suportate de membrii retelei dvs. In plus, veti primi bani sub forma de taxa de intrare in retea (la inceput), redevente si taxe de marketing (lunar) etc. Astfel, bunurile sau serviciile oferite de dvs. vor avea o adresabilitate mai mare, castigand clienti noi in alte areale geografice, fara a acest lucru sa va coste suplimentar. Prin francizare, va veti intari pozitia vizavi de concurenta, veti beneficia de o crestere a cifrei de afaceri si, ulterior, a profitului.
  • Management simplificat Francizatii trebuie sa respecte instructiunile primite prin intermediul Pachetului de Franciza si cele din cadrul sesiunilor de instruire profesionala, dar si sa managerieze operatiunile zilnice din cadrul unitatii francizate. Aceasta responsabilitate cade pe umerii lor, francizorul fiind acela care monitorizeaza bunul mers al afacerii, prin instrumente specifice, cum ar fi raportarile lunare, inspectiile inopinate, auditul intern etc.

Francizarea afacerii cateva dintre beneficiile francizarii

  • Extindere facila

Franciza este o antrepriza de succes, iar dezvoltarea retelei aduce beneficii pentru francizor, care au sansa sa isi dezvolte conceptul mai rapid decat daca s-ar fi extins pe banii proprii. Francizarea inseamna existenta a mai multor locatii si, deci, sporirea vanzarilor, dar fara angrenarea suplimentara de resurse umane si financiare, cum s-ar intampla in situatia in care un intreprinzator ar dori sa isi deschida intr-o alta zona sau oras un nou punct de lucru.

  • O piata mai mare

In general, francizatii activeaza in comunitatile unde traiesc si locuiesc, in zone pe care se presupune ca le cunosc macar la un nivel primar, prin prisma experientei anterioare. Astfel, la nivel local, se castiga o noua piata de desfacere si se atrag clienti pentru bunurile vandute sau servciile prestate in unitatea francizata. In acest scop, creste adresabilitatea conceptului si se intareste valoare brandului.

  • Angajament sporit

Francizatii investesc bani, timp si efort pentru punerea in practica a instructiunilor francizorului. In acelasi timp, ei stiu ca apartenenta la o retea de franciza sporeste sansele de a avea succes in acea antrepriza, iar devotamentul lor pentru a reusi in acest demers este considerabil mao mare decat al unui simplu angajat. In definitiv, francizatii, pe langa dobadirea de avantaje materiale pe care o tintesc, detin o afacere proprie, isi doresc sa aiba succes si astfel, nivelul lor de implicare este, in general, foarte mare. De regula, angajamentul fata de conceptul de franciza este mare, ei tratand brandul ca si cum ar fi al lor, propriu, prin prisma obligatiilor contractuale. Evident ca nu toti francizatii sunt la fel de determinati sa respecte toate cerintele impuse de francizori si nici nu au calitatile necesare, de aceea este vital ca francizorii sa fie atenti cand triaza candidatii si sa nu se lase impresionati doar de beneficiile pe care le aduce taxa de intrare in retea.

  • Un numar mai mic de angajati

Cand deschid o locatie, francizatii devin, la randu-le angajatori si trebuie sa acopere necesarul de posturi menite sa asigure buna functionare a afacerii, pe toata durata contractuala. Astfel, el este nevoit sa se ocupe cu selectia de personal, cu plata salariilor si a cheltuielilor cu CAS si CASS. Astfel, franciza opereaza in mai multe unitati fara sa aiba cheltuielile aferente cu personalul sau grijile ocazionate de acest lucru. In plus, nu toti angajatii raman in permanenta in posturile respective, deci este posbil ca, in timp, unii sa plece, ceea ce inseamna ca este nevoie de ocuparea locurilor vacante. Grija cu recrutarea cade exclusiv in sarcina francizatilor!

  • Export

Foarte multe francize se extind la nivel international, prin master franciza. Aceasta reprezinta un model de expansiune a francizei intr-o alta tara, printr-un partener numit master francizat, care va activa precum francizorul in piata straina. Avantajele sunt multiple: master francizatul se va ocupa de buna dezvoltare a retelei, de managerierea problemelor, de asistenta si suport tehnic si comercial, de rezolvarea tuturor aspectelor de natura litigioasa etc. Francizorul trebuie doar sa gaseasca un partener serios, apt sa indeplineasca toate cerintele impuse, iar cheltuielile ocazionate de acest lucru sunt minime. In plus, master franciza va genera sume de bani sub forma de taxa de intrare, redevente, marketing etc.

Francizarea afacerii cateva dintre beneficiile francizarii

 

Francizarea afacerii