Start-up Nation Romania  ajutorul financiar nerambursabil de cel mult 200.000 de lei(sau aproximativ 44.000 de euro), complet nerambursabil. Este suma primită maximum în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuţie de maximum 100% din valoarea proiectului.

Stimate domnule Preşedinte,

         Urmare adresei dumneavoastră nr. 014/16.03.2017, înregistrată la Cabinet Secretar de Stat cu nr. 10167/HIL/16.03.2017, prin care ne solicitaţi introducerea afacerilor în Franciza şi în Programul România Start – Up Nation vă comunicăm că vom avea în vedere introducerea ca şi cheltuială eligibilă achiziţionarea unei Francize.

 

Cu deosebită consideraţie,

Direcţia de Antreprenoriat şi Programe pentru IMM


 

Franciza | Programul Start-up Nation Romania  se adreseaza IMM-urilor care au fost infiintate dupa 30 ianuarie 2017. Prin intermediul programului IMM se poate obtine o finantare nerambursabila de maxim 200.000 lei.

In cadrul programului sunt excluse anumite activitati: intermedierile financiare, tranzactiile imobiliare, activitati de comert, jocuri de noroc, activitati agricole etc.

Am sanse sa obtin finantare pentru reteaua mea de franciza?

Valoarea ajutorului nerambursabil va fi următoarea:

  • maximum 100.000 lei / IMM / minim 1 loc de munca creat
  • maximum 200.000 lei / IMM / minim 2 locuri de munca create.

Trebuie sa stabilești eligibilitatea. Tine cont de punctajul obtinut, pentru că banii se dau in funcție de punctaj.

Un punctaj mic poate duce efectiv la imposibilitatea obținerii unei finanțări.

Nu in ultimul rand, trebuie să știi ca dacă nu ai niciun ban nu poți implementa niciun program de finanțare.

Contributia proprie oficiala – este reprezentata de aportul beneficiarului, in mai toate cazurile cu CASH in cadrul proiectului. Contributia este de obicei calculata ca un procent din totalul valorii proiectului, format evident DOAR din categoriile de cheltuieli eligibile. Reprezinta contributia proprie care este prezentata oficial in descrierile programelor.

Contributia proprie neoficiala – este reprezenta la randul ei de doua tipuri de cheltuieli:

1. Cheltuieli neeligibile. Fiecare program de finantare are doar un anumite set de cheltuieli eligibile.

2. Cheltuieli neprevazute. Acestea sunt inevitabile. Sunt cheltuieli care in momentul realizarii proiectului nu au putut fi prevazute. Aceste cheltuieli  apar de multe ori si vor conditiona chiar succesul implementarii proiectului. Uneori sunt marunte dar multe, alteori pot fi si cheltuieli importante.

Cine poate să obţină aceşti bani in programului Romania Start-up Nation?

Pentru accesarea programului Romania Start-up Nation, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii:

  1. Sunt SRL-D, SRL sau cooperatii.
  2. Sunt infiintate dupa data intrarii in vigoare a OUG-ului 10/30.01.2017
  3. Nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale
  4. Au codul CAEN autorizat la ONRC in momentul depunerii documentatie de decont
  5. Creeaza minim 1 loc  de  munca (deci nu mai exista obligatia de minim 2 locuri) si il mentine pe o perioada de pana la 2 (nu mai sunt 3 cum se anuntase initail) ani dupa implementarea proiectului.

Pentru a verifica eligibilitatea codului CAEN, puteti verifica fisierul de mai jos dedicat. In acelasi timp, puteti verifica si punctajul pe care il va primi codul CAEN cu care doriti sa aplicati. Atentia insa, lista de coduri CAEN este una propusa, este posibil ca in varianta finala sa exista mai multe sau mai putine coduri eligibile, deci trebuie verificata iar in momentul afisarii unor conditii finale de participare.

Câţi bani pot să iau?

200.000 de lei (sau aproximativ 44.000 de euro) este suma primită maximum în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuţie de maximum 100% din valoarea proiectului.

Atentie insa, chiar daca intreprinzatorul trebuie sa vina cu o contributie proprie de 0% in ceea ce priveste cheltuielile eligibile, este posibil sa existe cheltuieli neeligibile necesare, cheltuieli neprevazute si diferente de cheltuieli la decontare care daca nu pot fi acoperite de intreprinzator din alte surse pot duce la blocarea intregului proiect.

Cum pot cheltui aceşti bani?

Cheltuielile eligibile sunt reprezentate de: echipamente si utilaje, autoutilitare (se doreste sa se includa si autoturismele dar doar pentru taxi si scoli de soferi), echipamente de climtizare/incalzire, echipamente de obtinere a unei economii de energie, echipamente IT, mobilier, birotica, chirii, salarii (care se pare ca vor fi limitate la mediu pe economie si la 12 luni) realizare pagini web, promovare (posibil limitate la 8000 lei),  francize licente, cursuri de antreprenoriat, software si consultanta (se doreste o limita de 8%). In ceea ce priveste TVA-ul, se doreste ca aceasta sa fie eligibila pentru firmele care nu sunt platitoare de TVA. Inca sunt discutii cu privire la limitele maxime pe anumite categorii de cheltuieli precum software, promovare, chirie, salarii etc. De asemenea, in ultimele discutii s-a mentionat faptul ca se doreste sa se introduca pe lista de eligibilitate si constructia sau amenajarea spatiilor de lucru.

Bunurile achizitionate in cadrul programului trebuie sa fie noi, nu se accepta second hand precum nici variantele de finantare prin leasing.

Cum mă înscriu?

Inscrierea se face online (dar se pare ca fi posibil si offline), pe o perioada de 15 de zile, incepand cu data de 2 mai. Data de 2 mai este una propusa, insa nu este definitiva.

 Cum se face evaluarea?

Evaluarea se face in ordinea punctajului, pe urmatoarea grila de punctaj:

Domeniu de activitate: IT sau Productie – 40 de puncte, Industrii creative – 35 de puncte, Servicii – 25 de puncte, Comert si alte activitati – 20 de puncte

Numar de angajati: 1 angajat – 0 puncte, mai mult de 1 angajat, 20 de puncte.

Categorii angajati: cel putin 2 angajati din categoriile defavorizate – 25 de puncte, 1 angajat din categoriile defavorizate – 20 puncte

Tip cheltuieli: echipamente si utilaje de minimum 50% din valoarea finantarii – 10 puncte.

Inovare: 5 puncte

Dupa perioada celor 15 zile lucratoare de inscrieri, urmeaza evaluarea proiectelor, in ordinea punctajului obtinut, perioada care se doreste sa se intinda pe 15 zile lucratoare.  Conditia de eligibilitate este ca un proiect sa aiba minimum 50 de puncte. Se doreste sa se introduca metoda cererilor de plata: practic, beneficiarul va veni cu facturile fiscale (deci nu proforme), pe care le va depune online si care urmeaza sa fie platite de catre stat intr-o perioada dorita de pana la 30 de zile.

Stim ca mai exista numeroase aspecte de lamurit, insa  recum spuneam, pana pe 15 aprilie cel tarziu se doreste a fi publicate si conditiile finale de participare impreuna cu restul documentelor esentiale: model plan de afaceri, coduri caen eligibile, contract de finantare, declaratii de completat, etc. Abia in acel moment vom putea vorbi despre lucruri concrete si sigure. Imediat cum sunt publicate noutati despre acest program, le veti gasi integrate in aceasta pagina de prezentare.

Mai jos regasiti spre download, Ordonanta de Urgenta 10/2017 care reglementeaza Programul Romania Start-up Nation, si am atasat si propunerea de coduri CAEN eligibile. De asemenea, puteti downloada si un model de lista de cheltuieli pe care o puteti completa pentru a va putea pregati mai bine. Nu veti regasi propunerile de norme metodologice din 28 februarie, care nu mai sunt de actualitate in acest moment. Printre principalele conditii care s-au vehiculat atunci si nu mai sunt de actualitate amintim de principiul primul venit/primul servit si de limitarile disponibile pe mediul urban in Ilfov si Bucuresti. Se pare ca pana la urma nu va mai conta locatia iar finantarea se va da in functie de punctajul obtinut.

Download:

franciza Start-up NationAnexa Coduri CAEN Eligibile Romania Start-up Nation

 

franciza Start-up NationOrdonanta reglementare Romania Start-up Nation

 

franciza Start-up NationModel lista de cheltuiel

Pin It on Pinterest

Shares