Faptul că o companie francizoare a înființat o rețea care operează deja cu succes în diferite țări sau regiuni nu înseamnă că neapărat că acel concept va funcționa cu succes oriunde. Prin urmare, înainte de încheierea unui contract de franciză, este necesar să se aloce timp evaluării competitivității pentru a evalua tendințele și indicatorii generali ai industriei, cererii și concurenței în regiunea specifică în care francizatul intenționează să înființeze această nouă companie francizată. Este important să acordăm atenție atât aspectelor economice și politice, cât și mediului social și dezvoltării tehnologice într-o anumită regiune. De asemenea, este de dorit să evaluați performanța financiară medie a sectorului înainte de a achiziționa o franciză. Aceste informații pot fi obținute prin cercetarea statisticilor, consultarea informațiilor apărute în mass-media despre activitățile și experiențele companiilor similare, precum și studierea prognozelor făcute sau utilizarea altor surse de informații.

Evaluarea competitivității afacerii francizei

Înainte de a începe operațiunile, francizatul este sfătuit să răspundă la întrebarea dacă industria relevantă va putea crește în următorii 3-5 ani.

Cererea pentru un produs sau serviciu este o condiție fundamentală pentru succesul suplimentar al afacerilor în acest segment, astfel încât analizei sale trebuie acordate o importanță deosebită de la început. Pentru a asigura o afacere de succes, este necesar să cercetăm și să definim cine vor fi clienții companiei. Antreprenorul ar trebui să descrie clientul-țintă prin crearea unui portret al acestuia și definirea unor caracteristici precum vârsta, sexul, statutul social, educația, locul de reședință și altele. Atunci când descrie clientul, este de dorit să se consulte cu francizorul, deoarece acesta are mai multe informații despre cumpărătorii produsului sau serviciului. Apoi, este necesar să se identifice dimensiunea segmentului de consum, răspunzând la întrebarea câți clienți sunt planificați să fie deserviți pe această piață. Pe baza acestor informații, se poate concluziona dacă cererea va fi suficient de mare pentru ca noua unitate francizată să poată face profit.

Distanța dintre produsul concurent și activitatea concurenților pe această piață este, de asemenea, importantă. Cercetarea de piață detaliată necesită cunoștințe speciale și mult timp, de aceea merită să luați în considerare angajarea unei companii de cercetare de piață. Cu toate acestea, poate fi relativ scump, așa că înainte de asta trebuie să vă asigurați că firma care efectuează cercetarea are experiență și merită să plătiți pentru serviciile sale.

Succesul unei afaceri de franciză depinde de activitățile concurenților săi, de aceea trebuie evaluată și înainte de deschiderea unei companii, analizând factori precum furnizarea de produse similare, numărul de companii care operează pe această piață, puterea jucătorilor cheie, puterea mărcilor concurenților și altele.