Asociatia Romana de Franciza

Etapele dezvoltării unei rețele de franciza

Etapele Dezvoltării Unei Rețele De Franciza

Rețele de franciza – Înțelegerea etapei de dezvoltare a unității francizate este un factor important pentru ca francizorul să poată construi cu succes relații și să le ofere partenerilor săi infrastructura necesară creșterii companiei francizate. 

Francizatul trece prin patru etape de dezvoltare – o etapa timpurie, una în care ajunge la o oarecare experiență, una în care atinge maturitatea și cea în care are deja vechime.

În faza inițială, francizatul este ca un copil care necesită mult sprijin și antrenament. În această etapă, el trebuie să învețe regulile jocului – politicile și procedurile de afaceri ale francizei. El va trage și concluzii cu privire la consecințele acțiunilor sale. De exemplu, dacă nu respectă sistemul, de multe ori nu vor primi recompensele financiare pe care le caută în afacere – s-ar putea să nu câștige clienți sau să le piardă pe cele pe care le-au câștigat deja. Aceasta este o fază dificilă pentru francizati, deoarece ei sunt complet în afara zonei de confort, avand nevoie de înțelegerea și sprijinul francizorului, de asistenta si consiliere. Unul dintre cele mai importante aspecte din această etapă il reprezinta încrederea. Francizatul trebuie să înțeleagă că va primi sfatul francizorului în perioadele dificile si nu numai.

Rețele de franciza

După primul an, francizatul intră în faza in care a dobândit ceva experiențăEl a parcurs diferite situații și începe să creadă că a dobândit o înțelegere superioară a problemelor, adică el știe mai bine decât francizorul. Francizații încep să conteste sistemul. Încep să transforme o parte a sistemului și sunt siguri că știu totul. Acest lucru este periculos, deoarece acesta este momentul în care francizații încep să se abată de la sistemul testat de francizor și de multe ori acțiunea lor se termină cu un eșec. Mulți francizori se concentrează asupra instruirii în faza de început, dar deseori exact în această fază trebuie intensificată pregătirea. Francizanții trebuie să înțeleagă că nu știu cu adevărat totul, dar, în același timp, au nevoie de recunoaștere pentru ceea ce au făcut, așa că trebuie să existe un echilibru între acestea. Singura modalitate de a construi încredere este printr-o comunicare deschisă și onestă.

După ce a câștigat experiență, după câțiva ani, francizatul ajunge la etapa de maturitate, când a învățat cum să comunice cu francizorul și cum să se alăture echipei. De asemenea, francizatul a aflat elementele de bază ale afacerii și știe să obțină rezultatul scontat. În această etapă, francizatul dorește să devină recunoscut și integrat în companie. Dacă francizorul nu îndeplinește aceste așteptări, poate agrava rezultatele și, eventual, poate exista un decalaj între francizor și francizat.

Pe măsură ce trece timpul, francizatul devine experimentat, are vechime și nu reprezintă doar o parte importantă a creșterii profilului afacerii de franciză, dar are și experiență valoroasă pentru a o oferi sistemului de franciză per ansamblu.

Etapele dezvoltării unei rețele de franciza

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Francizare Afacere 728x90