Marci inregistrate de Asociatia Romana de Franciza

Asociatia Romana de Franciza a luat cea mai importanta decizie de marketing prin inregistrarea celor trei marci:  Asociatia Romana de Franciza, Franciza o afacere de succes si International Franchise and Branding Exhibition. Inregistrarea unei marci este reglementata prin prevederile Legii 84/1998.   Dreptul asupra marcii este dobandit si protejat prin inregistrarea acesteia la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci. Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amenda de 15 milioane lei: –   contrafacerea, imitarea sau folosirea fara drept a unei marci in scopul inducerii in eroare a publicului asupra calitatii produselor sau serviciilor la care se refera marca; Orice utilizare a marcilor contrara practicilor loiale in activitatea industriala sau comerciala in scopul de a induce in eroare consumatorii, constituie un act de concurenta neloiala si se pedepseste cu inchisoare de la o luna la 2 ani sau cu amenda de 15 milioane lei. Actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate.

ASOCIATIA ROMANA DE FRANCIZA

asociatia romana de franciza

FRANCIZA O AFACERE DE SUCCES

Franciza o afacere de succes

INTERNATIONAL FRANCHISE AND BRANDING EXHIBITION

ifbe INTERNATIONAL FRANCHISE AND BRANDING EXHIBITION

Marca înregistrata sau marca comerciala, (în limba engleză Trademark, sau Trade mark), identificata prin simbolul ®, reprezinta un însemn distinctiv utilizat de un individ, organizație comercială sau altă persoană juridică pentru a identifica un produs sau serviciu în fața potențialilor consumatori, și pentru a arăta că toate produsele ce o poartă provin dintr-o sursă unică, pentru a face distincția între produsele sau serviciile proprii și cele ale altor entități. O marcă comercială este o formă de proprietate intelectuală, de regulă un nume, un cuvânt, o frază, un logo, un simbol, o imagine, sau o combinație a acestor elemente.

Proprietarul unei marci înregistrate poate initia proces pentru a preveni utilizarea neautorizată a marcii pe care o detine.

Extras raport activitate franciza

Extras Raport Activitate 2006-2014 ASOCIATIA ROMANA DE FRANCIZA

ASOCIATIA ROMANA DE FRANCIZA are drept scop initierea, analiza, dezvoltarea, organizarea, coordonarea, dezvoltarea si promovarea francizei ca metoda comerciala in Romania. Franciza este un concept de marketing, o forma de patrundere pe piata interna si international, de promovarea a brandului sau afacerii de succes. Brandul ofera identitate unei tari si contribuie la o evolutie sanatoasa a economiei.Totodata, franciza reprezinta si o forma de investitie. Pe plan international, aceste forme de antrepriza sunt investitii/capitaluri straine directe. Franciza faciliteaza dezvoltarea si extinderea brandului national ori international, concentrandu-se de multe ori numai pe anumite domenii strategice. ASOCIATIA ROMANA DE FRANCIZA are ca scop identificarea, conceperea si implementarea de actiuni ce vizeaza dezvoltarea economica si sociala la nivel regional si desfasoara, potrivit prevederilor statutare, activitati de interes public general si comunitar in scopul dezvoltarii si promovarii mediului antreprenorial romanesc, in speta a francizelor si brandurilor autohtone. In cei 8 ani de la fondare, ASOCIATIA ROMANA DE FRANCIZA a derulat programe si operatiuni specifice, in vederea promovarii francizei si dezvoltarii de servicii comunitare, oferind, simultan, si servicii de informare si consiliere pentru oamenii de afacerii romani si straini.

Raportul de activitate 2006-2014 al Asociatiei Romane de Franciza cuprinde realizările pe care le-am avut, proiectele și activitățile pe care le-am desfășurat.

PARTENERII ASOCIATIEI ROMANE DE FRANCIZA:

  • Ministerul Economiei
  • Ministerul Culturii
  • Ministerul Apararii Nationale
  • Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR)
  • Camera Europeana de Comert Industrie si Franciza
  • Federatia de Franciza a Tarilor de la Marea Neagra
  • Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir

Campanie Sociala ARF

SUSTIN BRANDUL CULTURAL ROMANESC ESTE UN PROGRAM DE SUSTINERE, CONSTIENTIZARE SI PROMOVARE A BRANDULUI CULTURAL ROMANESC

Scop: Consolidarea si utilizarea cunostintelor de brand cultural in formarea unor deprinderi, comportamente si atitudini, importanta sprijinirii formelor de dialog intercultural in sistemul educational, dezvoltarea audientei, diversitatea culturala in contexte variate, educatie culturala.

Justificarea programului Sustin Brandul Cultural Romanesc

Brandurile care ajung la statutul de simboluri (devin deci iconice) in societatea consumerista opereaza la nivel cultural. Si, in plus, nu doar ca ele reflecta oamenii si epoca in care traiesc acestia, brandurile devin adevarate legende care ajuta la rezolvarea unor dispute sau contradictii sociale, sunt adevarate canale pentru exprimarea dorintelor si calmarea starilor de anxietate. Sustin Brandul Cultural Romanesc este un program de sustinere, constientizare si promovare a brandului cultural romanesc. In actualul context de globalizare este important sa sprijinim valorile autentice autohtone, sa readucem in atentia publicului larg traditiile, obiceiurile si costumele, mestesugurile si folclorul, sa sensibilizam tanara generatie, mai interesata de produse si cultura importate, asupra a ceea ce ne defineste si ne diferentiaza, pe noi, ca popor.

Prezentarea celor 5 factori ai programului

  1. Brandul cultural recunoaste valorile din societate.
  2. Brandul cultural creaza un simt al comunitatii.
  3. Brandul cultural si experienta consumatorului.
  4. Brandul cultural ofera servcii si produse de calitate.
  5. Brandul cultural trebuie sa fie sustinut de o infrastructura solida a brandurilor.

Importanta cunoasterii si influenta traditiilor asupra formarii poporului nostru.Amintirea influentelor avute de alte popoare asupra culturii noastre, a arhitecturii si obiceiurilor consumeriste. Mai multe informatii pe www.brandcultural.ro

2006 -2007

  • franciza-200614 iulie 2006, Bucuresti – Congresul Regional Europa de Est – Asia Centrala pe tema combaterii Contrafacerilor si Pirateriei .
  • 28 Septembrie 2006, Brasov, International Trade Centre -Trepte spre o cultura a calitatii in furnizarea de produse si servicii”.
  • 18 octombrie 2006, Bucuresti – Seminarul “Franciza in UE si in Romania”.
  • 7 Nov 2006, Baia Mare – Seminar FRANCIZA, o alternativa a LOHNULUI – Camera de Comert si Industrie (CCI) Maramures si Asociatia Romana de Franciza.
  • 10 noiembrie 2006, Brasov Seminar “Afacerile si sistemul de franciza in Brasov”.

2008 -2009

  • franciza-200921 Ian 2008 , Brasov – ”Focus IMM” Seminar IMM si Franciza.
  • 13 Nov 2008 Cluj – Seminar franciza in cadrul Zilelor Biz Cluj.
  • 31 Mai 2009 Bucuresti – Palatul Parlamentului – Gala Premiilor ARF.
  • 16-17 Iunie 2009, Bucuresti – Masa rotunda de Franciza – intalnire cu reprezentati asociatii straine de franciza.

2010 -2011

  • franciza-201020-22 mai 2010 IFBE -Expozitia Internationala de Franciza si Branding.
  • 20 mai 2010 conferintele ARF & Gala Premiilor ARF.
  • 28 octombrie 2010 Bucuresti -seminar franciza la CCIR -sala Moldova.
  • 19 noiembrie 2010 Bucuresti -seminar franciza la CCIR.
  • 8-9 februarie 2011 Bucuresti – cursuri in-house de franciza.
  • 20-22 mai 2011, IFBE Bucuresti

2012 – 2013

  • franciza-201318-19 februarie 2012 Bucuresti – cursuri in-house de franciza Bucuresti.
  • 15-19 aprilie 2012 Bucuresti – cursuri in-house de franciza Bucuresti.
  • 17-18 mai 2012 Bucuresti – Expozitia Internationala de Franciza si Branding IFBE 2012.
  • 13-19 iunie 2012 Bucuresti – cursuri in-house de coaching in franciza Bucuresti.
  • 20-27 august 2012 Bucuresti – Scoala de vara – Franchise Summer School.

2014 – 2015

  • franciza-201417-18 mai 2014 Bucuresti – Cursuri francize.
  • 13-19 iunie 2014 Bucuresti – cursuri in-house de coaching in franciza Bucuresti.
  • 20-27 august 2014 Bucuresti – Scoala de vara – Franchise Summer School.
  • 16 noiembrie 2014 Bucuresti -IFBE Franchise Workshop 2014

 

PESTE 150 DE STUDENTI AU TRECUT PRAGUL NOSTRU

 In ultimii 3 ani, un numar de peste 150 de studenti ai Facultatii de Relatii Internationale Universitatea Crestina “Dimitrie Cantemir” au efectuat stagii de practica in cadrul asociatiei, participand la evenimente organizate de noi, inclusiv la editii ale International Franchise and Branding Exhibition, la Forumul de Franciza a Tarilor de la Marea Neagra si Balcani, la workshop-uri si seminarii de specialitate.

franciza studenti

Unii dintre studenti au efectuat si stagii de voluntariat, aceasta activitate continuand si in prezent. ASOCIATIA ROMANA DE FRANCIZA a oferit suport pentru desfasurarea stagiilor de practica pentru 30 de masteranzi in cadru proiectului POSDRU/109/2.1/G/81521 in parteneriat cu Universitatea Politehnica Bucuresti A.S. POLI si Universitatea Crestina “Dimitrie Cantemir. Asociatia a oferit servicii de promovare a mediului antreprenorial din domeniul francizei si brandului romanesc in strainatate, urmarind promovarea Romaniei si a sectorului de investii, dar si sprijinirea dezvoltarii economiei sociale. Acest fapt s-a concretizat prin rapoarte/ publicatii care au folosit suportul Asociatiei Romane de Franciza, astfel:

Lucrari stiintifice internationale de franciza – Asociatia Romana de Franciza

Am participat la elaborarea lucrari stiintifice internationale prin oferirea de informatii depre piata de franciza autohtona si despre aspecte legislative ale franchisingului:

  •  Universitatea Gdansk, Sopot, Polonia Universitatea de Economie din Praga – Cehia
  • Promovarea aspectelor juridice ale conceptului de franciza din Romania prin Lucrari  stiintifice internationale care au avut drept suport /sursa Asociatia Romana de Franciza
  • Carti privind Secțiunea Dreptul Proprietatii Intelectuale tiparite de catre Baroul American

Asociatia Romana de Franciza pe plan institutional international

reviste franciza

Raportul BSEC The Black Sea Economic Cooperation BS/FM 2011/1 Cu ocazia celei de a 24-a Intalniri a Ministrilor de Externe din BSEC din 8 Iunie 2011 Bucuresti, Consiliul a luat nota de desfasurarea Expozitiei IFBE in perioada 20-22 mai 2011

bsec franciza

Promovarea activitatii Asociatiei Romane de Franciza in publicatia oficiala a BSEC- Black Sea News

INSTITUTUL DE COMERT EXTERIOR SPANIOL – ICEX
Oficiul Comercial al Ambasadei Spaniole Raport -IFBE si activitatea Asociatiei Romane de Franciza.

franciza regional

INSTITUTUL ITALIAN DE COMERT EXTERIOR Raport -IFBE si activitatea Asociatiei Romane de Franciza

Site-urile oficiale ale Guvernului American dedicate Micilor Antrprenori si IMM si Exportului American

 franciza

Activitate Asociatia Romana de Franciza pe plan INTERNATIONAL

18-26 martie 2009 New York -SUA, Targul International al Firmelor de Exercitiu New York -SUA -Pregatire si suport pentru Competitia  firmelor de exercitiu organizata la New York, SUA. LOCUL I – Orbisor Vlad Stefan de la Colegiul Virgil Magearu Bucuresti. A obtinut acest trofeu in cadrul concursului Merrill Lynch Global Business Challenge, elevul primind sprijin in educatia antreprenoriala si la realizarea proiectului elaborat sub coordonarea Asociatiei Romane de Franciza. In cei 12 ani de cand se deruleaza, concursul anterior amintit a reusit sa devina un model national si international de invatamant aplicat pentru mediul de afaceri, avand aplicatii in economie, finante, cariera si educatie. Acest program ofera elevilor si studentilor posibilitatea de a prezenta produse si servicii virtuale de afaceri, asa cum sunt acestea implicate in comertul statal, federal sau international, in colegii simulate, de pe piata globala.

In perioada 2-4 august 2009, in Istanbul Turcia, s-a semnat constituirea Federatiei de Franciza a Tarilor de la Marea Neagra cu sediul in Istanbul Turcia, Black Sea Franchise Federation. Asociatia Romana de Franciza este membru fondator si detine si functia de Prim Vice Presedinte al Federatiei. Tari membre: Armenia, Azerbaidjian* membru fondator, Bulgaria * membru fondator, Georgia, Grecia, Moldova, Rusia * membru fondator, Turcia * membru fondator, Ukraina * membru fondator, Romania* membru fondator.

15 septembrie 2009, Istanbul Turcia – Seminar international de Franciza; scopul principal a fost dar de a mediatiza prima editie a expozitiei IFBE.

26-27 Noiembrie 2010 Sofia Bulgaria -Palatul National al Culturii – Bulgaria – Expozitia Internationala de Franciza -Franchising Expo –Sofia. Obiectivul Asociatiei Romane de Franciza la expozitia de la Sofia a fost acela de a prezenta atat publicului participant cat si mass media bulgare date privind piata de francize romaneasca, branduri interesate de export, dar si de a mediatiza expozitia IFBE. In cadrul conferintei, reprezentantul asociatiei a sustinut o dizertatie despre Cum sa-ti exporti franciza in Romania.

2-4 Octombrie 2010 – Turcia FORUMUL DE CULTURA ANTREPRENORIALA DIN TURCIA – AYDIN UNIVERSITY

Septembrie 2010 –Turcia EXPOZITIA INTERNATIONALA DE BRANDING DIN TURCIA . Obiectivul Asociatiei Romane de Franciza la expozitia de la ISTANBUL a fost acela de a prezenta mediului antreprenrial turc si mass media nationale o piata emergenta ca Romania, in care pot sa-si exporte conceptele sau sa-si gaseasca parteneri dar si de a mediatiza expozitia IFBE. Mentionam ca deja exista o multitudine de branduri originare din Turcia, care se bucura de recunoasterea si aprecierea cientilor la nivel international.

16 iulie 2011 Roma – Italia participare seminarul de franciza – Franciza in EU

29 septembrie – 3 octombrie 2011 Turcia Participare la expozitia de franciza Be my Dealer- Expozitia de Branding si Franciza; scopul principal a fost de promova mediul antreprenorial romanesc dar si de a mediatiza expozitia IFBE. Premierea Asociatiei Romane de Franciza pentru eforturile destinate promovarii brandurilor romanesti si a brandului cultural romanesc.

10 noiembrie 2011 Istanbul Turcia – Federatia de Franciza a Tarilor de la Marea Neagra – intalnire anuala.

2-5 Martie 2012- KEM Franchise Expo – Expozitia de Franciza Grecia Obiectivul Asociatiei Romane de Franciza la expozitia de la ATENA a fost acela de a prezenta publicului participant branduri romanesti dornice sa se extinda in Elada, dar si de a promova expozitia IFBE.

18-21 Martie 2012 Paris Franta – Expozitia Internationala de Franciza . Pentru prima data Romania a fost reprezentata la cea mai mare expozitie de franciza din Europa, participand cu pavilion sub umbrela Asociatiei Romane de Franciza.

23-24 Mai 2012 Beirut – Liban BIFEX – Beirut International Franchise Forum Exhibition.  Asociatia Romana de Franciza prezenta la Forumul International de Franciza prin speakers vip la tema Evaluarea brandului si finantarea brandului.

13-16 Septembrie 2012 Istanbul -Turcia – Expozitia de Franciza si Forumul de Franciza BSFF

24-27 Iunie Bahrain 2013 eveniment organizat de catre United Nations Public Service Awards Ceremony and a global Forum – Workshop 5: Crearea unui mediu propice pentru Antreprenoriat și Dezvoltare Economică prin inovare și E-guvernare organizată de Organizația pentru Dezvoltare Industrială a Națiunilor Unite (UNIDO) / Arab Centrul Regional pentru Antreprenoriat & Training de Investiții (ARCEIT) – Asociatia Romana de Franciza invitata ca speaker la acest eveniment.

27 Noiembrie 2013 VILNIUS – Lithuania Brand4Baltic 2013 – 29 Noiembrie 2013 RIGA – Letonia Brand4Baltic 2013 Asociatia Romana de Franciza prezenta ca speaker.

[livechat]