Acasă Blog

CREAREA UNUI BRAND DEZBATE VALORILE SI COMPETENTELE

0
logo Brand procesul de caracterizare a identitati

Brand procesul de caracterizare a identitati

Brand – constituie elementul cheie în procesul de dezvoltare al unei companii, de aceea este important ca acesta să fie utilizat efectiv în procesul de vânzări. Un brand este, prin urmare, una dintre cele mai valoroase elemente într-o temă de publicitate. Arta de a crea și de a menține un brand este numit management de brand și e nevoie de o muncă colosală pentru a obține rezultatele dorite.

Doresti sa creezi un brand eficient, este momentul sa treci la actiune si sa demarezi procesul de caracterizare a identitatii de brand. Inainte de a te apuca de treaba, decide cine va conduce acest proces – poti fii tu sau o alta persoana din organizatie care detine competentele necesare transformarii brandului intr-un campion.

De asemenea, in cazul in care exista un buget disponibil, se poate apela si la varianta subcontractarii unei agentii specializate care sa gestioneze intreg procesul.

Brand Franciza Franchise Francize Romania

DEZBATE VALORILE SI COMPETENTELE CHEIE ALE BRANDULUI IMPREUNĂ CU ANGAJATII SI CLIENTII.

Aminteste-ti! – ceea ce tu crezi despre afacerea ta nu coincide intotdeauna cu perceptia stakeholderilor. Pentru a se bucura de credibilitate, brandul trebuie sa reflecte aceasta parere.

Consemneaza valorile si competentele agreate si ai grija ca acestea sa nu intre in conflict cu statutul brandului. De exemplu, daca ai convenit impreuna cu angajatii ca afacerea ta este sinonima cu „calitate inalta” iar cercetarile efectuate asupra statutului brandului indica aprecierea clienti lor ca fiind „ieftina si amuzanta”, brandul tau este din start afectat. Concentreaza-te doar asupra zonelor care se suprapun – acestea formeaza baza brandului tau. Daca ai parcurs toate aceste aspecte legate de competente si valori cheie, calitatea perceputa si teritoriul brandului, poti sa treci la faza a doua, respectiv la crearea brandului.

Alegerea numelui potrivit pentru brand

Numele brandului este unul dintre atuurile cele mai importante, fiind fundamental pentru piata. Denumirile reusite de branduri au urmatoarele caracteristici:

  • sunt emotionale;
  • au memorabilitate;
  • au personalitate;
  • spun o poveste;
  • ofera posibilitatea unei interactiuni.
Exista doua reguli care trebuie respectate atunci cand creezi o denumire:

Fii original!  Nu te limita exclusiv la cuvinte reale, joaca-te cu ele. Un nume inventat, care aparent nu are niciun sens, poate deveni un nume perfect legitim. Conditia esentiala este ca acesta sa transmita ceva despre afacerea ta. Vei putea avea surpiza sa descoperi ca un nume inventat este mai usor de inregistrat si de protejat – cu siguranta un mare plus!

Evita numele generice sau pe cele greu de pronuntat. Ele te vor determina doar sa investesti mai mult efort in procesul de constructie a brandului. Acestea nu au radacini puternice si, cel mai probabil, se vor ineca intr-o mare de afaceri similare. A fi descriptiv (in opoztiie cu a fi generic) reprezinta o alternativa demna de luat in calcul in creionarea unei denumiri, mai ales in situatia in care nu dispui de un buget generos. De indata ce am gasit numele de marca potrivit este recomandabil sa-i verificam autenticitatea si sa demaram procedurile legale de inregistrare la institutiile specializate (OSIM, WIPO) care ne vor ajuta sa-l securizam impreuna cu celelalte elemente sau simboluri ale brandului cum ar fi, de exemplu, cazul log

FRANCIZA

BRANDUL ATRAGE LOIALITATEA CONSUMATORILOR IN FRANCIZA

0
Brandul-franciza-si-franciza

Brandul egal Franciza atrage loialitatea consumatorilor

Brandul are puterea de a diferentia o afacere de afacerile competitorilor şi de a atrage loialitatea consumatorilor.

BRANDUL PE SCURT

Un brand nu se reduce doar la a avea un nume si un logo. Un brand reprezinta mult mai mult – este o identitate, identitatea afacerii tale. Un brand eficient are abilitatea de a transmite lumii cine esti, cu ce te ocupi si cum te ocupi. Aducand in acelasi timp relevanta si credibilitate in fatta clientilor prospectati. Brandingul nu este destinat doar multi-nationalelor cu bugete uriase – si companiile mici si mijlocii.

Rolul brandului

Brandul permite identificarea serviciilor sau produselor ca apartinand unui producator sau unui grup de producatori. Brandul diferentiaza acele bunuri sau servicii de cele ale concurentei. Un brand semnaleaza cumparatorului sursa produsului si reuseste sa-i protejeze atat pe cumparatori, cat si pe producatori, de concurenta.

Rolul existentei marcii ca element de identificare este recunoscut inca din cele mai vechi timpuri. Exista dovezi clare care arata ca, inca din perioada antica, numele creatorilor de bunuri erau gravate in caramizi, facand astfel mai usoara recunoasterea acestora. De asemenea, in Europa Medievala, ghildele comerciale foloseau marci inregistrate pentru siguranta cumparatorilor si pentru a oferi protectie legala consumatorului. Construirea unui brand ajuta consumatorii in procesul decizional. El determina o cunoastere perceputa asupra a ceea ce urmeaza sa se cumpere, chiar inainte ca produsul sau serviciul respectiv sa fie efectiv cumparat.

Brandurile sunt construite pe trei criterii emotionale:

Increderea intr-o afacere, produs sau serviciu care reprezinta modul in care consumatorul crede ca se va comporta. De exemplu, în cazul unui magazin tip non-stop, consumatorul are increderea ca il va gasi deschis indiferent de ora din zi sau din noapte.

Raspunsul emotional al consumatorului in urma cumpararii unui produs sau serviciu. De exemplu, un retailer de haine poate broda un brand in jurul dorintei de a face clientii sa simta bine in ceea ce poarta, de felul in care arata. Un alt concept poate fi experienta la cumpararea din magazin – cat de bine se simt in magazin cumparand haine sau mesajul transmis celor din jur cu ajutorul hainelor achiziționate.

Recompensarebrandul trebuie sa recompenseze constant increderea livrand raspunsul emotional asteptat. De exemplu, o companie specializata in servicii de curatenie domestica isi construieste cu succes brandul daca casele clientilor sunt intotdeauna curatate cu mare grija. Astfel, revenirea proprietarilor in caminele lor curate va fi de fiecare data o experienta placuta si vor considera ca folosesc cea mai buna firma de curatenie.

FRANCIZA SI BRANDUL ATRAGE LOIALITATEA CONSUMATORILOR
FRANCIZA

STUDIUL DE FEZABILITATE ARATA CUM AR OPERA AFACEREA

0
Studiul de fezabilitate franciza

FRANCIZA STUDIUL DE FEZABILITATE

Studiul de fezabilitate analizeaza viabilitatea unei idei de afaceri in franciza, subliniind problemele potentiale si incercand sa ofere un raspuns cat mai obiectiv la întrebarea. „Ar trebui implementat acest proiect?” Daca un intreprinzator realizeaza ca franciza nu este viabila in nici un scenariu, acesta va economisi resurse importante daca va renunta la respectiva idee.

Studiul de fezabilitate arata cum ar opera afacerea luand in calcul un anumit set de ipoteze privind tehnica si tehnologia folosite (cladiri, echipamente, procesul de productie etc.), piata si aspectele financiare.

Realizarea unui studiu de fezabilitate presupune cunostinte solide in domeniul tehnic si financiar. Pentru aceste motive, in majoritatea cazurilor, studiile sunt realizate de consultanti din exteriorul firmei. Un studiu de fezabilitate este de obicei realizat dupa ce persoanele implicate in proiect au identificat mai multe alternative pentru implementarea ideii de afaceri. In acest context, prin realizarea unui studiu de fezabilitate, numarul alternativelor este de obicei rapid diminuat. In timpul procesului de realizare a studiului pot fi investigate mai multe modalitati de organizare a afacerii si de poziţionare a produsului pe piata, urmand ca scenariile viabile sa fie riguros analizate pentru a se lua o decizie finala.

Studiul de fezabilitate instrument pentru evaluarea oportunitatilor economice

Structura studiului de fezabilitate este, de regula, urmatoarea:

  • descrierea afacerii,
  • analiza fezabilităţii comerciale,
  • analiza fezabilitatii tehnice,
  • analiza fezabilitatii financiare,
  • analiza fezabilitatii organizationale si concluzii.

Termenul de ” studiu de fezabilitate” este destul de des utilizat eronat, in special de catre furnizorii de echipament sau tehnologie. Pentru studii ale caror scop este achizitia unui echipament sau selectia unei tehnologii.

Astfel de studii pot fi considerate numai studii tehnice sau cel mult studii-suport. Intreprinzatorul este persoana care identifica o oportunitate de profit si isi asuma riscul fructificarii acesteia prin initierea unei activitati noi. In care se implica nemijlocit si pentru dezvoltarea careia face apel la resurse proprii şi atrase.

Studiul de fezabilitate instrument pentru evaluarea oportunitatilor economice

Rogoff si Lee (Academy of Entrepreneurship Journal, Vol. 1, Number 2, Fall 1996) identifica trei tipuri dei ntreprinzatori: creatorii, mostenitorii si administratorii.

  • Creatorii – intreprinzatori care au initiat o afacere cu visul de a crea un produs sau serviciu nou. Creatorii se considera adevaratii intreprinzatori, pe deplin satisfacuti de afacerea pe care o conduc. Ei nu sunt motivati de recompense financiare, nici nu considera ca activitatea in care se implica comporta riscuri mari, datorita credintei in propria viziune.
  • Mostenitorii – intreprinzatori care au mostenit o afacere de la un membru al familiei sau care au intrat in afaceri printr-o conexiune familiala. Sunt mai putin preocupati de crearea de noi produse. De asemenea, ei sunt mai putin orienti spre crestere si mai putin hotarati sa aduca o contributie in societate, urmarind castigul financiar imediat.
  • Administratorii – intreprinzatori care cumpara o afacere sau o franciza, motivati de obiective financiare, lipsa altor optiuni sau de dorinta de a minimiza riscul, alegand formula cumpararii unei afaceri deja testate (franciza). Fiind in acelasi timp inclinati spre crestere, ei sunt satisfacuti de afacerea lor si se considera adevarati intreprinzatori.

Punctul de plecare al oricarui intreprinzator si de demarare a activitatii fiecarei firme sau afaceri il reprezinta existenta si identificarea unei oportunitati economice. Howard Stevenson, considera ca oportunitatea reprezinta o stare viitoare dorita, diferita de cea prezenta si, concomitent, o credinta a unei persoane (intreprinzatorul) ca este posibila realizarea sa cu succes.

FRANCIZA

Antreprenoriat International Business Forum

0
Franciza International Business Forum

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, ‘International Business Forum’, eveniment pentru antreprenoriat

International Business Forum –  30-31 august 2018, un amplu eveniment organizat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA).
Scopul acestui forum internațional de afaceri este ca prin întâlnirea la aceeași masă, în paneluri organizate pe țări, a diplomaților ambasadelor acreditate la București cu mediului de afaceri din România și reprezentanții guvernului, antreprenorii români să identifice noi oportunități de business, să se informeze direct de la reprezentanții statelor despre piețe de desfacere, facilități fiscale, franciza, legislație, etc. și, de asemenea, întărirea relațiilor comerciale cu partenerii străini.

„Bussines România”, Oportunitate pentru antreprenoriat

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat a lansat platforma ‘Business România’, menită să sprijine investitorii străini şi companiile autohtone în identificarea potenţialilor parteneri pentru crearea de noi business-uri sau dezvoltarea celor deja existente.

franciza Romania IFB

Asociatia Romana de Franciza prezenta la International Business Forum

Ambasadorul SUA în România, Hans Klemm, a declarat joi, la un forum internațional de afaceri organizat la Parlament de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, că este pentru prima oară în mandatul său de reprezentant al Statelor Unite la București când un Guvern român organizează un asemenea eveniment, scrie Mediafax.

Consilierii comerciali sunt la post pentru a răspunde solicitărilor antreprenorilor români, ei au nume şi chip, sunt tangibili şi îşi fac treaba, a declarat, joi, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Radu- Ştefan Oprea.

România are nevoie ca ‘vocea’ ei să fie auzită ‘acolo unde se iau decizii importante’, preşedinţia Consiliului UE de anul viitor fiind o porotunitate pentru prezentarea ofertei economice, a declarat, joi, ministrul pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, la International Business Forum.

Martial Adam, însărcinat cu afaceri ad-interim la Ambasada Franţei, a participat la International Business Forum de la Palatul Parlamentului. Diplomatul a caracterizat relaţia economică cu ţara noastră, subliniind că există peste 2.300 de companii franceze în România, Franţa fiind al patrulea investitor în ţara noastră, cu 4,2 miliarde de euro.

Din program:

 Cuvânt introductiv – Internaționalizarea firmelor românești în contextul globalizării economiei  

Vor lua cuvântul: 

  • Ștefan-Radu Oprea, Ministru, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat; 
  • Reprezentanți ai Guvernului, Senatului și Camerei Deputaților 

Moderator: Paula Pîrvănescu, Secretar de stat, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat

 Comunicare în Plen – Importanța creşterii exporturilor României şi a IMM-urilor  

Moderator: 

  • Paula Pîrvănescu, Secretar de stat, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA). 

Vor lua cuvântul: 

  • • Ambasadori; 
  • CEO din Top 10 exportatori cu capital integral românesc. 

Lansarea platformei “BUSINESS ROMANIA”: 

  • Paula Pîrvănescu, Secretar de stat, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA) 

Discurs de încheiere: 

  • Ștefan-Radu Oprea, Ministru, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat;

    Ateliere de lucru – Sesiuni în paralel – accesul participanților este deschis la toate atelierele 

    LOCAȚIA: Sala: Nicolae Bălcescu, Nicolae Iorga, Drepturile Omului, Constantin Stere, Avram Iancu, Dimitrie Cantemir 

    Moderator: 

    • Reprezentant al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat 

    Vor lua cuvântul: 

    • Reprezentatnt Ambasadă acreditată în România; 
    • Reprezentant economic Ambasadă România în străinătate; 
    • • Reprezentanți mediul de afaceri autohton; 

    Întrebări și discuții: 

    Secţiunile vor aborda aspecte normative și efecte practice privind fiscalitatea internațională, facilitarea accesului mediului de afaceri autohton pe piețe externe de desfacere, regimul conflictelor de interese, regimul obținerii vizelor, oportunități de investiții, etc. Secțiunile sunt dedicate informării și consultării mediului de afaceri autohton cu reprezentanții ambasadelor acreditate la București, reprezentanții guvernului și consilierii economici ai României. 

 

FRANCIZA

Statistica franciza primul semestrul din 2018

0
Franciza Statistica

Franciza Statistica

O statistica actualizata a profilului de candidat interesat sa acceada intr-o retea de franciza, menita sa arate trendurile si preferintele viitorilor francizati. Consideram ca aceste date vor fi de ajutor francizorilor si master francizatilor, dar si antreprenorilor romani de succes interesati sa isi francizeze afacerile. Dezvoltarea sectorului IMM-urilor este un element critic pentru cresterea competitivitatii nationale a Romaniei, avand in vedere ca acestea reprezinta 99,6% din intreprinderi. Totodată, succesul francizelor este dat, pe de o parte, de potentialul de dezvoltare, iar pe de alta de valoarea relativ rezonabila a investitiei, in majoritatea cazurilor.

Franciza statistica profil varsta   Franciza statistica profil pe sex, varsta, judete, domenii Franciza statistica profil pe sexe In prezent Romania ramane una dintre cele mai atractive piete din zona CEE, din următoarele considerente: una dintre cele mai mari piețe de desfacere din punct de vedere al populației; Franciza statistica judete Valoarea pietei de franciza din zona de retail a inregistrat o crestere peste 10% anul trecut, iar prognozele par a fi mai promitatoare pentru 2018. Conform Institutului National de Statistica (INS),  cresterea vanzărilor din comertul cu amanuntul a fost de peste 10%.  Cifrele au fost influentate de marii retaileri, care s-au reorientat si catre zone cu un numar mai mic de locuitori sau chiar catre rural. Franciza statistica domeni In ciuda acestor cresteri care au dus la apartenenta Romaniei in topul tarilor cu crestere de spatii comerciale, de la 50 la 100 mp la mia de locuitori, tara noastra este inca sub media europeana. In marile orase (capitale de judet) se constata o crestere a cererilor de inchiriere a spatiilor de dimensiuni mari, iar spatiile din centrele comerciale si zonele stradale au costuri ridicate privind chiria per mp.

Statistica franciza primul semestrul din 2018

FRANCIZA

Pachetul de Franciza Cafenea

0
Pachetul de Franciza Cafenea

Training si instruire personal franciza cafenea

Inainte de inaugurarea francizei, dvs. si persoanele care vor asigura functionarea unitatii francizate trebuie sa participati la cursurile de instruire profesionala organizate de catre francizor, la una dintre locatiile indicate de catre noi. Francizatul va achita cheltuielile ocazionate de transport, masa si cazare, diurne etc. Cursurile de formare profesionala includ aspecte de prepararea retetelor din meniuri, norme de protective si siguranta alimentara, elemente de management, vanzari, si alte elemente considerate vitale pentru buna functionare a conceptului nostru de franciza.  Cursurile au o durata variabila, in functie de gradul de pregatire initiala a personalului (unii francizati pot opta pentru varianta de a angaja personal instruit ca bucatar sau similar, caz in care  timpul necesar va fi diminuat); dupa sesiunea de training de la locatia indicata de francizor, va urma o perioada de instruire la locatia noii francize.

Personal franciza

Angajarea personalului creeaza o serie de noi provocari: gasirea persoanelor potrivite, intervievarea candidatilor si gestionarea problemelor legate de salariati. In timp ce acestea sunt doar cateva dintre aspectele importante, intelegerea cerintelor legale pe care le aveti ca si angajator este cruciala pentru succesul afacerii dvs. Acest capitol stabileste cativa pasi simpli de urmat pentru a asigura conformitatea cu reglementarile cheie.

A fi un bun angajator nu inseamna doar indeplinirea obligatiilor de plata catre francizor, stat, angajati, furnizori, ci si pastrarea unui mediu corespunzator, care sa nu puna in pericol, pe de o parte, sanatatea si siguranta angajatilor si, pe de alta parte, pe cea a clientilor francizei de cafenea.

Francizatul va elabora un Regulament de Ordine Interioara, care sa cuprinda prevederea tuturor regulilor care trebuie respectate de catre salariati in regulamentul intern, astfel incat in cazul unei sanctionari disciplinare sa poata face trimitere directa la aceste prevederi.

 

Training si instruire personal franciza cafenea
Training si instruire personal franciza cafenea

 

Rolul dvs

Intotdeauna va veni la lucru mai devreme decat ora de incepere oficiala a programului de lucru, pentru a pregati operatiunile zilnice in mod corespunzator, inclusiv sa-si indeplineasca atributiile privind curatenia. Va avea in permanenta un echipament perfect curat, inscriptionat cu logo-ul francizei, camasa, tricou si va respecta normele de igiena personala. Ajuta la prepararea produsele din retetarul unitatii in conformitate cu standardele in vigoare; debaraseaza si asigura curatenia conform Regulamentului de ordine Interioara;asigura implementarea si mentinerea standardelor de pastrare si depozitare a produselor, semipreparatelor si preparatelor alimentare cu respectarea normelor igienico-sanitare in vigoare. Verifica de doua ori stocul de inventar astfel incat sa nu fie nevoie sa isi paraseasca zona de lucru in perioadele de varf.

Curata pe masura ce pregateste-mentine statia de preparare si zona de lucru curate PE PARCURSUL INTREGII ZILE! Linia de lucru nu este in fata clientilor, dar personalul de la bucatarie se mandreste cu calitatea muncii si satisfacerea gusturilor clientelei prin servirea unor meniuri care respecta inaltele standard de calitate si consistenta fiecarui produs care “paraseste” statia de lucru.

Pachetul de Franciza pentru Cafenea

Mai multe detalii click aici

 

 

FRANCIZA

Franciza cei 4 P ai francizei

0
Franciza cei 4 P ai francizei.
Franciza cei 4 P ai francizei.

Franciza cei 4 P ai francizei

Francizatul de succes realizeaza destul de repede ca trebuie sa stabileasca si sa mentina standarde inalte si sa lucreze cu cei patru P ai francizei. Acesti patru P sunt:

  1. Produs
  2. Proces
  3. Profitabilitate
  4. Personal

 Produs | Franciza cei 4 P ai francizei

Produsul sau serviciul operatiunii de franciza este probabil cel mai important aspect al succesului francizatului. Dumnevoastra, ca francizat, trebuie sa mentineti calitatea ridicata si standardele produsului si serviciului pe care le oferiti. Este absolut esential sa mentineti o reputatie pozitiva si sa satisfaceti nevoile consumatorilor. Trebuie sa realizati importanta acestui produs sau serviciu nu doar raspunzand nevoilor prezente ale consumatorilor, dar si nevoilor pe care le vor avea in urmatorii 10-12 ani.

Procesul | Franciza cei 4 P ai francizei

Procesul este foarte important pentru succesul francizatului. Procesul trebuie dezvoltat cu atentie; acesta include: marketing, promovare, notorietatea marcii, management, training, servicii de contabilitate si sprijin financiar.

Profitabilitate | Franciza cei 4 P ai francizei

Francizatul este in afacere pentru a-si asigura profitabilitatea. Sunteti acolo pentru a face profit. In general, doriti sa obtineti profit nu numai pentru ziua prezenta dar si pentru mult timp in viitor. Pentru a face aceasta trebuie sa puteti sa stabiliti care sunt profiturile, incasarile si chiar costul bunurilor asociate cu afacerea dumnevoastra de franciza.

Spre exemplu, cele mai multe pizzerii au un cost al bunurilor vandute care nu depaseste 50% din totalul vanzarilor. Un alt exemplu este ca unele restaurante cu servire rapida au un cost al mancari de 29-32% si costul muncii 15-18%. Trebuie sa puteti determina cu precizie care sunt costurile bunurilor vandute, costurile cu forta de munca si cheltuielile din afacerea dumneavoastra.

De asemenea, francizatul trebuie sa poata stabili toate costurile de demarare, taxa de franciza, redeventele, taxele de publicitate si alte taxe care trebuie platite de catre francizat francizorului. Aceste taxe sunt explicate in detaliu in prezentarea francizei si in contractul de franciza. Francizatul ar trebui sa citeasca in detaliu acest document pentru a se asigura care sunt cu exactitate costurile si taxele asociate cu operarea afacerii.

Personalul | Franciza cei 4 P ai francizei

Cel mai insemnat activ al afacerii dumnevoastra il constituie persoanele cu care veti lucra. Ele vor lucra la obtinerea standardelor inalte de performanta in cadrul organizatiei dumneavoastra. Aceste persoane pot sa va impartaseasca viziunea daca le-o explicati clar. Acestea persoane pot lucra cu dumnevoastra sau impotriva dumnevoastra in dezvoltarea afacerii. Trebuie sa lucrati personal cu ei. Trebuie sa va dezvoltati programele cu sprijinul lor.

Multi francizati petrec mult timp departe de birourile lor ajutandu-i pe angajati in perioadele de varf ale afacerii lor. Multi francizati ce detin mai multe unitatii de fast food pleaca de la birourile lor la 11:30-1:30 pentru a-si ajuta angajatii din diferitele unitati. Francizatul are astfel ocazia de a lucra cu diferiti angajati si ii este remarcata dorinta de a oferi produse si servicii de calitate consumatorilor. Calitatea este molipsitoare.

Francizatii trebuie sa inspire dorinta pentru excelenta dand exemplu tuturor angajatilor.

Angajatii sunt cea mai buna resursa pe care o aveti. Angajatii sunt cel mai valoros activ al dvs.

Franciza cei 4 P ai francizei

FRANCIZA

FRANCIZA SI CICLUL DE VIATA AL FRANCIZEI

0
FRANCIZA SI CICLUL DE VIATA AL FRANCIZEI
FRANCIZA SI CICLUL DE VIATA AL FRANCIZEI

FRANCIZA SI CICLUL DE VIATA AL FRANCIZEI

Francizarea este o oportunitate atragatoare pentru a detine si conduce o mica afacere utilizand un plan de afacere si un format de afacere ce a functionat cu succes in alte locatii.

Francizarea este o metoda de a face afaceri cu mare succes din mai multe motive. Doua motive principale care au condus la succesul operatiunilor de franciza includ:

  1. o pregatire extinsa pe care francizorul a realizat-o pentru a dezvolta o afacere de succes
  2. indrumarea francizatului inainte de deschidere, in timpul deschiderii si dupa deschidere in ceea ce priveste conducerea si directia afacerii. Probabil cea mai importanta diferenta dintre a demara o afacere in franciza si a porni o afacere independenta se afla in instruirea, planurile si pregatirea oferite de catre francizor francizatilor inainte de a deschide unitatea. Francizatul va fi invatat cum sa inceapa, sa conduca si sa controleze toate functiile afacerii.

   Avantajele francizei

In franciza exista multe povesti de succes: Kwik Kopy, Burger King, Coca-Cola, Speedy Oil Change si Tune-Up, Blockbusters, McDonald’s, The Athlete’s Foot, si Home Instead Senior Care.  Aceste companii sunt cele mai bune exemple de afaceri in franciza extinse. Francizarea continua sa creasca si sa se extinda in operatiuni profesionale. Doctori, dentisti, contabili si opticieni au creat si dezvoltat sisteme de franciza, de asemenea. Un sistem de franciza conceput si operat cu grija va minimiza riscurile atit pentru francizor, cit si pentru francizat.

Francizatul beneficiaza de un numar de avantaje de pe urma operarii unei afaceri in franciza.

Aceste avantaje includ: 

Un produs sau serviciu consacrat

Probabil cel mai important avantaj pentru francizat este achizitionarea sau utilizarea unui produs sau serviciu consacrat. Francizatul beneficiaza de o afacere care are deja un produs sau serviciu consacrat. Adesea clientii cunosc deja numele si reputatia oferite de produs sau de serviciu. Acest avantaje este de cea mai mare importanta pentru francizat datorita sumelor masive cheltuite de francizor ca sa mentina in atentia publicului restaurantul sau fast-food, serviciul pe care il ofera, bauturile racoritoare sau atelierul sau de reparatii auto. Multi francizori cheltuiesc parti mari din bugetul lor de publicitate pentru realizarea de campanii la nivel national prin spoturi publicitare difuzate de televiziuni si reclame de o pagina in ziare si reviste. Chiar si micii francizori folosesc adesea publicatiile sau media electronice locale si display-uri in magazine pentru a atrage clientii din zona respectiva. Adesea, francizorul va imparti costurile pentru publicitate cu un francizat local.

FRANCIZA SI CICLUL DE VIATA AL FRANCIZEI FRANCIZAREA

Pregatirea (training) initiala a francizatilor

Multe sesiuni de pregatire (training) a francizatilor incep cu o perioada initiala de citeva zile sau saptamini petrecute la un punct central de training, de obicei plasat aproape de sediul companiei francizoare.

Trainingul initial al francizatilor cuprinde toate procedurile operationale folosite in afacere, plus marketing, publicitate, promovare, tinerea registrelor, controlul inventarului, management, asigurare si relatii inter-umane. De cele mai multe ori, training-ul initial dureaza de la 3-4 zile pina la trei saptamini. Aceasta include toate operatiunile implicate de afacere si functiile necesare pentru operarea afacerii plus si/sau operatiunile manageriale si de contabilitate. Datorita pregatirii initiale extensive a francizatilor, in multe cazuri nu este necesar ca acestia sa aiba experienta anterioara in respectivul domeniu de activitate. Unii francizori prefera ca potentialii lor francizati sa nu aiba deloc experienta de afaceri in respectivul domeniu de activitate.

Asistenta financiara

De obicei, in faza de demarare a afacerii, resursele de capital ale unui intreprinzator sunt destul de limitate. Capacitatile de imprumut de fonduri ale intreprinzatorului sunt, de obicei, foarte reduse. Formarea unei relatii cu o afacere in franciza ii permite francizatului aspirant sa isi imbunatateasca abilitatea de a obtine asistenta financiara.

In timp ce cei mai multi francizati nu ofera asistenta financiara directa pentru francizatii lor, unii ofera. Unii francizori permit francizatilor lor sa achizitioneze mijloace fixe si echipamente pe o perioada extinsa de timp. In plus, acesti francizori pot oferi francizatului, prin leasing, teren si/sau cladiri.

Francizatului ii revine de obicei in sarcina sa plateasca toate costurile asociate cu demararea unei afaceri in franciza.

Ajutor pentru marketing si management

Multi turisti se cazeaza la Holiday Inn, Courtyard By Mariott sau Quality Inn datorita experientei anterioare avuta in aceste hoteluri si a reputatiei acestor retele de franciza. Persoane din toata tara continue sa manince la McDonald’s, Burger King, Kentucky Fried Chicken, Wendy’s si Taco Bell deoarece stiu ca vor fi serviti cu mincare de calitate. Consumatorii au tendinta de a apela la serviciile companiilor in franciza datorita numelui, a decorului, siglei sau a calitatii pe care o percep derivind din produsul sau serviciul standardizat. Prin francizare se obtine o afacere deja consacrata cu un produs si/sau serviciu identificabile de catre consumatori. Probabil ca unul dintre cele mai mari avantaje care deriva din alegerea operarii unei afaceri in franciza il reprezinta sansa de a avea acces la marketing-ul si promovarea imaginii realizate de francizor. Cei mai multi francizori isi promoveaza marca, ii fac publicitate si o marketeaza excelent si isi concentreaza eforturile asupra recunoasterii numelui de catre public. Prin utilizarea repetata a anunturilor publicitare, afise stradale si spoturi radio/TV multe francize reusesc sa isi mentina numele pe primele locuri in constiinta consumatorilor. Francizatul primeste dreptul de a utiliza marca si numele caruia francizorul ii face publicitate la nivel national. Astfel, francizatul beneficiaza de recunoastere instantanee pe plan local precum si in cazul clientilor care calatoresc dintr-o zona in alta.

De asemenea, francizorul a creat si dezvoltat un manual standard de operatii si proceduri care permit noilor francizati sa invete cum sa opereze afacerea cu succes. Noul francizat invata sa conduca un sistem de succes si cum sa reproduca acel sistem pe piata locala. Astfel de programe, insa, nu asigura succesul. Francizatul poate nu are ambitie, dorinta sau perseverenta necesare. In general, sistemul este suficient de puternic incit sa ofere fiecarui francizat sansa de a avea succes, daca si el va depune cantitatea necesara de efort ca sa aiba succes.

Standarde pentru controlul calitatii

Fiecare francizor impune anumite standarde de control al calitatii. Aceste standarde penrmit sistemului de franciza sa ofere un serviciu coerent si pozitiv sau sa obtina uniformitatea produsului in intreaga retea. Prin dezvoltarea si mentinerea unor standarde inalte, francizorul ii face un serviciu imens. Francizatii apreciaza standardele inalte si invata ca aceste standarde de calitate ale operatiunilor si activitatilor sunt, in general, cauza principala a succesului. Standardele de calitate consitutuie o imagine a unui management coerent, asigura profit, creste moralul angajatilor si acestia sunt mindrii de munca lor, permitindu-le sa „simta” beneficiul lucrului in echipa. Aceste standarde, desi par dictatoriale, folosesc pentru a-i ajuta atit pe francizor cit si pe francizat. Datorita faptului ca francizatii invata sa serveasca in mod curtenitor si eficient o masa apetisanta, intr-o atmosfera atractiva si confortabila, ei au sanse mai mari de a atrage si mentine un numar mare de clienti ceea ce aduce afacerii beneficii si profituri sporite, precum si taxe mai mari pentru francizor.

Mai putin capital necesar pentru operarea afacerii

Un alt mare avantaj pentru francizati este acela ca, in general, in costurile necesare demararii noii unitati intra un capital initial mai mic pentru desfasurarea afacerii. Cei mai multi francizati nu trebuie sa plateasca pentru crearea designurilor deoarece acestea sunt furnizate adesea, la o suma fix, de catre francizor. Francizatul plateste, de obicei, mai putin pentru inventarul de marfa deoarece el/ea stie deja ceea ce va vinde si ce nu. Noii francizati pot, de asemenea, sa aiba inlesniri financiare (credit) de la diferiti furnizori, pentru ca fac parte din sistemul de franciza respectiv, ceea ce un om de afaceri independent nu ar obtine de la furnizorii sai. Francizatii  beneficiaza si de faptul ca ei stiu deja cum trebuie sa fie amenajata noua unitate si cum sa fie utilizat spatiul, ceea ce face ca francizatii sa economiseasca multe ore si multi bani pe care altfel i-ar fi cheltuit cu aranjarea si amenajarea magazinului.

Oportunitati de dezvoltare

Multi francizori le dau noilor francizati oportunitatea de a se dezvolta, nu doar in cazul primei unitati, ci si daca vor sa deschida si sa opereze si alte unitati francizate. O franciza de dezvoltare teritoriala garanteaza zero concurenta din partea altor francizati sau unitati detinute de companie intr-o anumita zona geografica. Contractul de area developer ii da francizatului posibilitatea de a dezvolta noi unitati intr-un anumit teritoriu, pe o anumita perioada de timp. Francizatul are oportunitatea sa creeze prima unitate si sa o lasa sa se dezvolte si sa se extinda prin sistemul sau.

Aceste avantaje arata ca sistemul de franciza se bazeaza pe o relatie de intelegere si incredere reciproca intre francizor si noul francizat. Francizorul stie ca dezvoltarea si profitabilitatea companiei sale depinde de succesul francizatilor sai. Este in avantajul francizorului sa ofere atite de multe servicii de suport si asistenta francizatilor cit sunt capabili sa ofere.

FRANCIZA SI CICLUL DE VIATA AL FRANCIZEI FRANCIZAREA

 

 

FRANCIZA

ANALIZA FRANCIZA

0
Franciza ANALIZA FRANCIZA
ANALIZA FRANCIZA Din moentul in care v-ati hotarat ca sunteti gata sa cumparati o franciza, trebuie sa investigati si sa analizati diferitele oportunitati de franciza disponibile. Mai intai trebuie sa determinati domeniul in care ati dori sa lucrati. Lista va include probabil de la trei pana la cinci chiar si zece domenii diferite posibile. Odata ce v-ati decis asupra principalelor cinci domenii in care v-ar placea sa lucrati, trebuie sa contactati diferiti francizori care activeaza in acele domenii. Exista patru surse majore de informare de la care puteti strange si analiza informatiile.

ANALIZA FRANCIZA

Din moentul in care v-ati hotarat ca sunteti gata sa cumparati o franciza, trebuie sa investigati si sa analizati diferitele oportunitati de franciza disponibile. Mai intai trebuie sa determinati domeniul in care ati dori sa lucrati. Lista va include probabil de la trei pana la cinci chiar si zece domenii diferite posibile. Odata ce v-ati decis asupra principalelor cinci domenii in care v-ar placea sa lucrati, trebuie sa contactati diferiti francizori care activeaza in acele domenii. Exista patru surse majore de informare de la care puteti strange si analiza informatiile.

Acestea sunt:

  1. francizorul
  2. alti francizati
  3. furnizorii
  4. consumatorii

 

Francizorii

Cei mai multi francizori sunt foarte interesati in dezvoltarea afacerii lor. Multe din marcile de franciza pot fi identificare din diferite surse, dar cea mai accesibila este internetul. La rubrica comentarii gasiti o clasificare a site-urilor ce prezinta francize. Dupa aflati numele francizorilor, ar trebui sa le scrieti, sa le faceti cunoscut interesul dumnevoastra si sa le cereti sa va trimita materialele promotionale.

Draft de contract de franciza pe care ar trebui sa il cititi si sa il intelegeti.

In plus, ar trebui sa folositi checklistul de evaluare a francizei pentru a descoperi punctele slabe si punctele forte ale fiecarui sistem de franciza. Acest formular este compus din doua parti, una referitoare la francizor (valorile si activitatile lui) si alta referitoare la francizatii existenti.

Ar trebui sa fiti sigur ca v-ati informat complet asupra tuturor taxelor soliticate de francizor si ca le-ati inteles. De asemenea, trebuie sa determinati ce valori va va oferi francizorul. Ar trebui sa dati o valoare subiectiva produsului sau serviciului, trainingului si marcii oferite de francizor. De asemenea, ar trebui sa revizuiti activitatile francizorului incluzand experienta, litigii, restrictii teritoriale, drepturile de reinnoire/terminare, perioada contractuala, potentialul pietei si serviciile de asistare a activitatii dvs.

ANALIZA FRANCIZA

Francizatii existenti

Potentiallii francizati ar trebui sa se asigure ca iau legatura cu cel putin zece francizati existenti, inainte de a semna acordul de franciza. Francizatii existenti va pot spune toate beneficiile si punctele slabe ale retelei. Cei mai multi dintre ei va vor vorbi despre profitabilitatea lor, costurile de demarare si toate taxele care sunt cerute de catre francizor. De asemenea, va vor vorbi despre training, contracte, teritorii si publicitatea asigurata de francizor.

Furnizorii

Multe dintre intrebarile care au fost adresate francizatilor existenti pot fi adresate si furnizorilor respectivului sistem de franciza. Adesea, furnizorii va pot spune daca francizorul este demn de incredere, despre punctele tari ale operatiunilor sale, teritorii, limitari si programele de promovare ale respectivei operatiuni. De asemenea furnizorii va pot spune punctele tari si punctele slabe ale francizorului.

Consumatorul final

Nu uitati de consumatorul final. Aceasta este persoana careia ii place si care foloseste produsul sau serviciul comercializat de catre franciza in cauza. Aceasta este persoana care va aduce bani sau va va cauza falimentul. Trebuie sa iesiti si sa discutati cu diferite persoane despre motivele pentru care folosesc sau nu produsul sau serviciul unui anumit francizor. Trebuie sa intelegeti ca opiniile si atitudinile curente asupra francizorului sunt din perspectiva consumatorului final. Ar trebui sa discutati cu cel putin zece pana la douazeci de consumatori inainte de a lua orice decizie cu privire la franciza. Trebuie sa adunati cat mai multe informatii specifice referitoare la produsele si serviciile oferite de respectiva operatiune de franciza.

Evaluati-va inainte de a evalua

Trebuie sa va evaluati si sa evaluati oportunitatile de afaceri disponibile inainte de a incepe o operatie de franciza. Folositi checklistul de evaluare oferit pentru a intelege mai bine si a obtine mai multe informatii despre oportunitatea specifica de franciza spre care va indreptati.

Aceasta este o sansa unica in viata. Aceasta este o afacere pentru toata viata. Rezervati timpul necesar pentru a analiza cu rigoare si a investiga inainte de a semna contractul si de a investi nu numai banii dumnevoastra dar si timpul, energia si efortul in dorinta de a dobandi succesul prin franciza.

ANALIZA FRANCIZA

FRANCIZA

Investigarea si analiza oportunitatilor de franciza

0
Franciza investigare

INVESTIGAREA SI ANALIZA OPORTUNITATILOR DE FRANCIZA

INVESTIGARE FRANCIZA – Francizatii de succes au o viziune puternica si doresc sa fie invingatori. Au atat viziunea lor cat si a oportunitatilor ce se regasesc intr-o unitate de franciza. Viziunea lor include auto-evaluare dar si evaluarea oportunitatilor de afaceri prezente. Viziunea include dorinta de a construi si dorinta de a munci pentru a avea succes.

Franciza – Investigarea

Pe masura ce din ce in ce mai multi oameni decid sa intre in franciza, acestia trebuie sa inteleaga cum sa investigheze doua zone importante.

  1. Autoevaluarea si
  2. Oportunitatile de afaceri

Autoevaluarea

Un motiv principal al succesului francizatilor il constituie sinergia dezvoltata intre francizor si francizati. Francizatii, formand un grup, pot obtine adesea lucruri pe care oamenii de afaceri independenti sau persoanele particulare nu le-ar putea obtine. Puterea din achizitiile in grup, publicitatea in grup, cercetarea in grup, dezvoltarea in grup sunt cateva din multele exemple de consecinte. Sunteti gata sa incepeti aceasta calatorie spre succes in franciza?

Inainte de a va implica intr-o afacere in franciza, trebuie sa va intrebati si sa raspundeti la foarte multe intrebari.

Acestea includ:

  1. Va va face placere sa lucrati in afacerea de franciza?

  2. Sunteti gata sa lucrati mai multe ore pentru ca aproape cu siguranta va fi nevoie pentru a putea opera afacerea?

  3. Sunteti dispus sa renuntati la o parte din independenta voastra in numele sigurantei francizei?

  4. Sunteti dispus sa va analizati obiceiurile si dorintele?

  5. Sunteti dispus sa evaluati numeroasele oportunitati de afaceri in franciza?

  6. Sunteti dispus sa respectati sistemul francizorului?

  7. Sunteti dispus sa va asumati responsabilitatile conducerii propriei afaceri?

  8. Va puteti permite franciza?

  9. Sunteti dispus sa studiati documentele legale ale francizei?

  10. Aveti sprijinul familiei pentru a face acest pas?

  11. Personal, va place de francizor si de angajatii sai?

  12. Sunteti dispus sa vorbiti cu alti francizati despre succesul lor in activitate?

  13. Ce francizori credeti ca vor avea cele mai mari oportunitati pentru succes?

Trebuie sa ne intoarcem la intrebarea 1. Pentru binele dumnevoastra, sa spuneti adevarul. Doar cumpararea unei francize nu va asigura succesul. Franciza cere multe ore de munca si energie pentru a transforma o oportunitate de afacere in succes. Vechea zicala „sa te cunosti pe tine insuti” se aplica in acest moment. Sunteti dispus sa depuneti acest efort in urmatorii zece pana la douazeci de ani?

Franciza: Trebuie sa scrieti pe o foaie ce tipuri de oportunitati de afacere credeti ca va intereseaza.

Sunteti interesat de reparatii auto, fast food, printare sau cosmetice? Scrieti primele cinci domenii de activitate si apoi cautati francizele disponibile. Scrieti numele tuturor francizorilor din aceste domenii.

In orice afacere, inclusiv intr-o franciza, programul de lucru este prelungit, atat in etapa de dinaintea demararii cat si in etapa operationala. Multi noi francizati sunt surprinsi de faptul ca trebuie sa lucreze 10 pana la 12 ore pe zi inainte de a deschide noua unitate francizata. Ei sunt surprinsi ca in primul an trebuie sa continue munca intensa pentru a asigura succesul afacerii lor. Sunteti dispus sa lucrati in program prelungit pentru a va asigura succesul afacerii?

Franciza este o relatie de afaceri. Veti urma o metoda de afaceri dezvoltata de altii. Puteti sa aflati ca sunteti prea impetuos pentru a opera intr-o relatie din franciza. Veti descoperi ca renuntati la o parte din independenta voastra pentru “securitatea” unei oportunitati de afaceri dovedite. Poate ca va trebui sa tineti deschis magazinul un anumit numar de ore pentru un anumit numar de zile. Seven-Eleven cere ca francizatii lor sa aiba deschis 24 ore pe zi, sapte zile pe saptamana.

Va trebui probabil sa munciti mai mult decat ati muncit inainte. Saptamana de lucru de patruzeci de ore este adesea un mit in franciza. Cel mai probabil veti petrece saizeci pana la saptezeci de ore pe saptamana in primul an sau doi al afacerii dumneavoastra de franciza. Veti presta mai multe activitati: de la curatatul podelei, ducerea gunoiului, la angajarea si concedierea salariatilor. Sunteti singurul care va fi responsabil de problemele cu angajatii si clientii.

Va trebui sa studiati cu atentie documentele legale ale francizei.

Daca franciza este romaneasca sau europeana, solicitati un draft de contract precum si informatiile de prezentare ale francizorului, proiectiile financiare, adresa unitatilor existente de franciza.

Pentru ca un francizat sa aiba succes, sprijinul familiei este indispensabil. Franciza cere multe sacrificii personale, inclusiv sacrificarea timpul petrecut alaturi de familie. Familia dumneavoastra trebuie sa inteleaga multitudinea solicitarilor asupra timpului dumneavoastra liber, dar si posibilele recompense asociate cu succesul. Sotul, sotia si copiii trebuie sa va sprijine in decizia de a cumpara o franciza.

Franciza este o relatie intre doua parti implicate intr-o oportunitate de afaceri; veti lucra personal cu francizorul si cu angajatii sai pentru un numar de ani. Va trebui sa va puteti bucura de acea relatie si sa aveti incredere in persoanele cu care veti lucra. Ar trebui sa vreti sa lucrati cu ele si sa va bucure sfaturile si recomandarile care vi le dau. Ar trebui sa va simtiti relaxat in compania acestor persoane si sa puteti interactiona cu ele pe baze profesionale si de prietenie.

Va fi nevoie sa contactati alti francizati – cel putin zece ai oricarei francize la care va ganditi serios sa o cumparati. Francizatii sunt persoane particulare care, la rindul lor, au decis sa lucreze ca oameni de afaceri independenti la dezvoltarea unitatilor lor francizate. Nu toti francizatii il vor lauda pe francizor. Majoritatii francizatilor le place ceea ce fac. Trebuie sa ii intervievati in legatura cu experienta de afaceri si a oportunitatilor.

Franciza pe care doriti sa o cumparati a inregistrat succese atat in operatiile de franciza, cat si in relatiile cu persoanele? Francizorii nu interactioneaza doar cu francizatii, ci si cu propriul personal si cu diferiti furnizori. Ar trebui sa va simtiti liber sa contactati pe oricine care are legatura cu franciza si sa aflati daca aceasta este o afacere „fericita” si de succes.

Cumpararea unei francize nu este o garantie a succesului. Trebuie sa va fiti deopotriva cel mai dur critic, dar si cel mai mare suporter. Trebuie sa doriti sa va dedicati timpul si talentele pentru dezvoltarea si intarirea afacerii dumnevoastra. Doar dumnevoastra puteti sa o faceti sa devina un succes sau un esec.

Succesul francizei se afla in mainile dumnevoastra. Nu exista prea multe francize care au esuat, dar exista persoane care esueaza. Trebuie sa va evaluati cu atentie viziunea si dorintele. Facand acest lucru in mod cinstit, se poate indeplini visul dumneavoastra de a deveni proprietar de afacere si de a avea succes.

 

 

 

FRANCIZA

Franciza – Trei pasi pentru a deveni francizat

0
Franciza

Franciza – Trei pasi pentru a deveni francizat

Franciza este fenomenul afacerilor americane al anilor ’90. Francizarea este o modalitate de a face afaceri. Francizarea este un stil de viata. Franciza ofera oportunitati pentru succes care sunt aparent rare in alte tipuri de afaceri. Francizarea este o metoda de crestere rapida a afacerilor. Asta nu inseamna ca nu mai este nevoie de analiza, munca si efort continuu.
Iata cei trei pasi de baza pe care trebuie sa ii faceti pentru a deveni francizat: * Investigare si analiza * Intelegerea francizorului * Demararea si dezvoltarea afacerii Inainte de a deveni francizat, trebuie sa faceti un plan de actiune. Acest plan de actiune va va conduce prin cei trei pasi ai investigarii, intelegerii si demararii activitatii.

Franciza – Pasul 1

Francizorul va poate oferi o cantitate importanta de informatii. Acesta va fi insotita de un proces de vanzare simplu si un program de dezvoltare a afacerii si succesului potential. Cei mai multi francizori vor oferi intregul format de afacere sau instruire pentru a detine toate capacitatile necesare pentru a deveni un francizat de succes. In plus, ei vor oferi si asistenta continua sau sprijin la fata locului pe parcursul perioadei in care sunteti francizat. Insa, inainte de a incepe aceasta calatorie spre succes, trebuie sa parcurgeti o calatorie spre cunoastere. Aceasta calatorie va va purta prin pasii initiali ai investigarii si analizei. Este necesar pentru dvs, ca potential francizat, sa adresati intrebari urmate de mai multe intrebari. Trebuie sa aflati ce va ofere francizorul in cadrul programului de training initial, precum si in ce consta sprijinul de-a lungul existentei afacerii. Trebuie sa invatati despre programele de marketing, programele de contabilitate, programele financiare, programele de calitate, programele de servicii si instruire care va vor fi oferite continuu. Va fi mai bine daca puteti sa investigati si sa analizati cativa francizori inainte de a incepe negocierile cu o anumita franciza.

Franciza- Pasul 2

De asemenea, trebuie sa aflati mai multe despre francizor. Ar trebui sa aflati de ce francizeaza, care este angajamentul lui pe termen lung fata de sistem, va avea rolul unui dictator, parinte sau partener? Una dintre intrebarile de baza pe care trebuie sa vi le adresati este daca v-ar placea sa il aveti ca ruda pe francizor.

Franciza -Pasul 3

De asemenea, este important sa intelegeti care sunt pasii necesari pentru a demara afacerea. Ce servicii sunt oferite de catre francizor pentru lansarea afacerii precum si pregatirea de dinaintea deschiderii, ca alegerea locatiei, construire, design si aspect, trainingul managerului, al angajatilor, alegerea inventarului, mobila, sisteme de contabilitate, utilizarea computerului, programe de marketing si publicitate la deschidere? De asemenea, este important pentru francizat sa determine perioada de timp care va trece de la semnarea contractului de franciza la deschiderea unitatii. Va fi de o luna sau de un an intreg? De asemenea, potentialul francizat ar trebui sa incerce sa afle ce evolutii ale activitatii curente sunt asteptate in urmatorii trei pana la cinci ani sau chiar zece ani. Vor fi dezvoltate noi produse sau servicii pentru francizati? Cum sunt produsele si/sau serviciile introduse sau oferite francizatului? Este obligatoriu ca toti francizatii sa accepte noile produse si/sau servicii? Cum ar trebui sa lucreze un francizat?

Franciza | CONCLUZII

Relatia de franciza este una dintre cele mai puternice relatii din mediul de afaceri de azi. Multi francizori ii onoreaza si isi respecta francizatii iar in schimb, francizatii lucreaza foarte bine si sprijina sistemul de franciza. Multe sisteme de franciza ofera francizatilor asistenta in determinarea celor mai bune metode de imbunatatire a  produselor si serviciilor in cadrul sistemului. Ca potential francizat trebuie sa intelegeti ca sunteti pe cale de a va angaja legal si contractual pe o perioada de zece pana la douazeci de ani, timp in care va veti dedica unei anumite afaceri si unei operatiuni specifice de franciza. De asemenea, trebuie sa va intrebati daca sunteti dispus sa lucrati cu acesti oameni si cu organizatia pentru o anumita perioada de timp.

Este franciza pentru dumnevoastra?

Oportunitatile sunt imense. Aveti rabdare, cercetati-le, dezvoltati-va odata cu ele si deveniti cel mai de succes francizat din toate timpurile.
 
FRANCIZA

Franciza de tip restaurant, argumente pro si contra

0
Franciza de tip restaurant avantaje dezavantaje franchise

Franciza de tip restaurant – Fie ca vorbim de super branduri ca McDonalds (cu peste 300.000 de locatii la nivel mondial si un numar de cca. 27 de milioane de clienti deserviti in fiecare zi) sau de restaurante autohtone mai putin celebre evident, dar cu o ascensiune vizibila in ultima perioada (mai ales in zona de fast food), francizele din domeniu au avut o evolutie interesanta in tara noastra.

Mai jos vom prezenta, succinct, cateva plusuri si minusuri ale acestui tip de concepte la cheie.

1.Costurile

Dezavantaje

Este evident ca o franciza de tip restaurant implica un nivel de investitii care depaseste cateva zeci de mii de euro, de regula. De la taxa de intrare in retea, in cuantum de mii sau zeci mii de euro, pana la cheltuielile privind inchirierea si amenajarea spatiului, echiparea bucatariei, angajarea si instruirea personalului, in functie de dimensiuni dar si de valoarea brandului, costurile pot fi cuprinse intre cateva sute de mii sau chiar milioane de euro.

Pentru un tanar antreprenor, aceste costuri pot fi prohibitive, mai ales ca este destul de delicat sa iei un imprumut bancar pentru un start-up, bancile refuzand sa isi indrepte atentia spre crearea unor programe privind acordarea de credite pentru achizitionarea unei francize.

Avantaje

Primind un concept la cheie, in care s-au investit anterior sume de bani in cercetare si dezvoltare, francizatul nu mai are nici grija testarii unor retete, nici pe cea a designului, ori a instruirii personalului. De asemenea, designul localului si amenajarea bucatariei sunt facute dupa planurile elaborate de francizor si nu se mai pierde timpul cu elaborarea unora noi.

2.Experienta anterioara

Dezavantaje

Sunt francizori care selecteaza doar acei candidati care au lucrat in domeniu HoReCa sau, in anumite cazuri, limiteaza aria cautarilor la proprii lor angajati, acestia devenind, ulterior, francizati ai retelei.

Avantaje

Sunt francizori care nu sunt interesati de experienta anterioara a francizatilor, insa contractul de franciza poate cere un manager de restaurant, in anumite conditii.

Franciza de tip restaurant, argumente pro si contra

3.Spatiul

Dezavantaje

Cerintele privind locatia pot fi destul de greu de respectat, intrucat ele trebuie sa fie conforme cu instructiunile francizorului privind vadul comercial,  dimensiunile, numarul de locuri de parcare.

Avantaje

Francizorul impune aceste specificatii tocmai pentru a asigura succesul unitatii francizate, fiind foarte important numarul de personae care trec prin zona si pot devein client etc.

4.Pastrarea retetelor

Dezavantaje

Meniul indicat in manualul/manualele de franciza trebuie respectat intocmai, intrucat francizatul nu are vreo putere de decizie asupra retetelor, neputand sa le inlocuiasca sau sa le modifice.

Avantaje

Sunt retete testate, care si-au dovedit viabilitatea in timp; in cazul conceptelor internationale, uneori se pot adapta anumite ingrediente la gusturile locale.

5. Numarul de locatii

Dezavantaje

Sunt francizori care pot impune deschiderea unui numar de locatii intr-un interval de timp, Taco Bell si Dunkin Donuts fiind un exemplu graitor intrucat primul cere deschiderea a trei locatii in trei ani, iar al doilea cinci in acelasi timp. Cerinta inseamna, categoric, costuri mai mari.

Avantaje

Un numar de restaurante mai mare de cifra unu, aduce, pe langa responsabilizarea francizatului, si o potenta financiara, deci incasari si profit sporit pentru acesta. In plus, uneori locatiile pot fi deschise fara costuri suplimentare de tipul taxei de intrare in franciza, care se poate achita doar o singura data.

6.Pastrarea identitatii vizuale

Poate fi perceputa atat ca un minus cat si ca un plus: intrucat toate restaurantele arata relativ identic, francizatul nu are niciun fel de contributie la felul in care este amenajat localul respectiv. Dezavantajul principal vizeaza faptul ca francizatul nu poate interveni asupra amenajarii spatiului, iar avantajul ar fi acela ca, pentru client, este un reper vizual important, acesta stiind ca oriunde intra, indiferent de localitate sau de tara ori de continent, va regasi atmosfera familiara, calitatea si produsele cu care este obisnuit.

7.Operatiunile zilnice

Dezavantaje

Ca orice alta franciza, si restaurantele trebuie sa respecte rutina impusa de manuale, de regulile si normele de igiena alimentara, fara sa se abata de la instructiunile primite de la francizor prin intermediul sesiunilor de instruire profesionala.

Avantaje

Regulile stabilite de francizor au fost elaborate in timp, sunt o consecinta a eforturilor materiale si umane ale francizorului, care a investit sume importante de bani pentru imbunatatirea know how-ului, astfel incat sa asigure o rata cat mai mare de succes, indiferent de locatie, iar nerespectarea lor poate avea consecinte neplacute sau grave asupra intregii retele.

Daca va ganditi sa achizitionati o franciza din domeniu, cantariti cu grija toate argumentele, analizati atent piata si verificati daca exista eventuali competitori in orasul sau teritoriul unde doriti sa deschideti locatia, intocmiti un plan de afaceri si nu va grabiti sa luati o decizie pana nu ati facut o lista cu avantajele si dezavantajele implicarii dvs.

Franciza de tip restaurant, argumente pro si contra

FRANCIZA

Am inceput inscrierile in Franciza App

0
Franciza app

INSCRIERE IN ANUARUL DE FRANCIZA

Franciza app prima aplicatie unde gasesti informatii cu date de contact ale francizorilor. Principalele avantaje ale aplicațiilor app sunt atat posibilitatea de a ajunge la un număr mai mare de utilizatori. Cat și experiența similară oferită acestora, indiferent de platformă (iOS ori Android).

Conform gartner.com, peste 85% dintre telefoanele mobile inteligente vandute au incorporat un sistem de operare Android.

Avantajele aplicatiei Franciza app:

-este accesibila gratuit viitorilor francizati;

– ofera lead-uri direct pe emailul dvs.;

– apare în lista de aplicații din telefon sau alt device (tableta);

– se poate copia foarte ușor pe ecranul principal al telefonului ori tabletei;

– majoritatea utilizatorilor știu să acceseze/downloadeze o aplicație de tip app;

– are icoana proprie pe orice telefon sau tableta;

Aplicatia FRANCIZA app

Va ajuta sa generati lead-uri de succes catre franciza.

Informatiile furnizate viitorilor francizati despre compania francizoare sunt de maxima importanta. Prospectivii candidati au ocazia sa afle de la o sursa documentata care sunt cerintele primare pe care trebuie sa le indeplineasca pentru a adera la respectiva retea de franciza.

Prin intermediul aplicatiei, aveti ocazia sa faceti o selectie initiala dintr-o lista de persoane care dispun de nivelul de capital necesar si care sunt interesate de franciza dvs. Totodata, puteti sa determinati daca orasul sau zona unde sunt dornici sa deschida o unitate francizata corespunde cu planul dvs. de expansiune la nivel national.

Intrucat formularul are o setare ce permite ca, dupa completare, sa fie trimis direct pe adresa de email dorita de dvs., veti putea lua legatura direct cu cei care au aplicat sa devina membri ai retelei dvs., fara a achita costuri suplimentare in situatia in care se va semna contractul de franciza.

In plus, o astfel de aplicatie este o foarte buna unealta de marketing, care va ajuta sa va promovati brandul, serviciile sau produsele catre o varietate de potentiali clienti, la niste costuri relativ reduse.

De asemenea, calitatea si noutatea acestei aplicatii o recomanda ca fiind o alternativa viabila pentru a comunica eficient si modern informatii despre francizele care doresc sa isi extinda reteaua si sa abordeze noi piete.

Pentru cei care doresc sa fie antreprenori si decid sa devina francizati, aplicatia ofera o selectie de francize autohtone sau straine, grupate pe domenii de interes. Afacerea care ii intereseaza sau cea care li se potriveste cel mai bine este doar la un clic distanta. Accesibila si facil de utilizat, aplicatia nu necesita aptitudini speciale pentru utilizatori, care, bifand o optiune suplimentara, vor primi notificari despre actualizari, noutati privind noi branduri care au intrat in Romania sau doresc sa isi exporte conceptele in tara noastra.

TAXA DE INSCRIERE 650 Euro


– LOGO

– PREZENTARE FRANCIZA

– DATE FINANCIARE

– ADRESA DE EMAIL SETATA IN APP

– UPGRADE INFORMATII LA 5 LUNI

MAI MULTE INFORMATII IN FORMULARUL DE INREGISTRARE


– LOGO

– PREZENTARE FRANCIZA

– DATE FINANCIARE

– ADRESA DE EMAIL SETATA IN APP

– UPGRADE INFORMATII LA 5 LUNI

MAI MULTE INFORMATII IN FORMULARUL DE INREGISTRARE

inscriere  APLICATIA Franciza app


FRANCIZA