FRANCIZA

Logo-ul NU este sinonim cu brandul

Desi numele este foarte important, un brand nu poate supravietui doar cu acesta. Un nume bun poate servi drept ancora a cauzei tale, el poate fi un simbol al povestii exprimate, un punct de diferentiere in piata, factor declansator al memoriei sau o parte importanta al arsenalului de branding. Ce se intampla insa la nivel vizual? Intervine logo-ul! Un logo reprezinta simbolul vizual al unei companii in franciza /produs/serviciu pe care un brand sau o companie il foloseste pentru a se identifica in fata consumatorilor, urmand sa fie derivat si folosit in toata comunicarea de brand. Logo-ul NU este sinonim cu brandul, dar are capacitatea de a permite brandului sa fie instant recunoscut de catre cei carora le este familiar. Astfel, logo-ul contribuie la crearea si propagarea awarness-ului unui brand. El poate fi un simplu element grafic sau chiar un cuvant (caz in care poarta denumirea de logotip). Cele mai multe logotipuri beneficiaza de o componenta lingvistica si una plastica.

Atunci cand ai in vedere construirea lui:

  • gandeste cat mai simplu – unele dintre cele mai bune logo-uri sunt compuse dintr-o singura culoare iar in cazul unei afaceri aflate la inceput acest lucru nu poate fi decat de bun augur (poti economisi bani pe materialele printate cu logo-ul respectiv);
  • ai grija la format – ideal ar fi ca acesta sa permita utilizarea pe diferite tipuri de instrumente media pe care poate nu le folosesti acum dar ai putea sa le incluzi in planurile tale de comunicare viitoare. (ex: print, digital, TV, panouri publicitare, etc);
  • testeaza – dupa crearea lui este important sa-l testezi, sa vezi cum se comporta la print ca antet sau pe cartile de vizita, pe site sau pe materialele promotionale (cani, pixuri, tricouri etc);
  • fii consistent – este necesar ca in tot ce produci sa se regaseasca acelasi logo astfel incat, odata cu trecerea timpului, acesta sa se confunde cu brandul.

Recunoasterea imediata este scopul nostru; prin urmare, nu-i slabi puterea prin folosirea unor logo-uri diferite care sa deserveasca obiective diferite.

Alte elemente brand – logo

 Despre slogan & tagline:

Numele si logo-ul vor fi puternic sprijinite de un slogan sau tagline. Identifica-le doar pe acelea care iti intaresc mesajul. Sloganul sau tagline-ul reprezinta o sintagma sau propoztiie scurta folosita impreuna cu un brand sau un logo. Un slogan se modifica de-a lungul timpului: atunci cand se initiaza o noua campanie, cand se angajeaza o noua agentie de publicitate sau cand acesta si-a îndeplinit menirea si nu mai are niciun rost sa fie folosit în continuare.

Detaliile care influenteaza imaginea de brand

De fiecare data cand intri in contact cu un prospect sau client, acesta ar trebui sa simta atingerea brandului. Experientele placute se transforma intr-un magnet pentru noi afaceri/oportunitati sau repetarea lor – cumparatorii te vor cauta, le vor povesti prietenilor si se vor loializa. Iar toate acestea traduc puterea unui brand.

Nu uita! Brandul reprezinta suma a tot ceea ce afacerea ta reprezinta, ADNul sau urmand sa fie infuzat in toate actiunile si contactele intreprinse.

FRANCIZA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here