Brand procesul de caracterizare a identitati

Brand – constituie elementul cheie în procesul de dezvoltare al unei companii, de aceea este important ca acesta să fie utilizat efectiv în procesul de vânzări. Un brand este, prin urmare, una dintre cele mai valoroase elemente într-o temă de publicitate. Arta de a crea și de a menține un brand este numit management de brand și e nevoie de o muncă colosală pentru a obține rezultatele dorite.

Doresti sa creezi un brand eficient, este momentul sa treci la actiune si sa demarezi procesul de caracterizare a identitatii de brand. Inainte de a te apuca de treaba, decide cine va conduce acest proces – poti fii tu sau o alta persoana din organizatie care detine competentele necesare transformarii brandului intr-un campion.

De asemenea, in cazul in care exista un buget disponibil, se poate apela si la varianta subcontractarii unei agentii specializate care sa gestioneze intreg procesul.

DEZBATE VALORILE SI COMPETENTELE CHEIE ALE BRANDULUI IMPREUNĂ CU ANGAJATII SI CLIENTII.

Aminteste-ti! – ceea ce tu crezi despre afacerea ta nu coincide intotdeauna cu perceptia stakeholderilor. Pentru a se bucura de credibilitate, brandul trebuie sa reflecte aceasta parere.

Consemneaza valorile si competentele agreate si ai grija ca acestea sa nu intre in conflict cu statutul brandului. De exemplu, daca ai convenit impreuna cu angajatii ca afacerea ta este sinonima cu „calitate inalta” iar cercetarile efectuate asupra statutului brandului indica aprecierea clienti lor ca fiind „ieftina si amuzanta”, brandul tau este din start afectat. Concentreaza-te doar asupra zonelor care se suprapun – acestea formeaza baza brandului tau. Daca ai parcurs toate aceste aspecte legate de competente si valori cheie, calitatea perceputa si teritoriul brandului, poti sa treci la faza a doua, respectiv la crearea brandului.

Alegerea numelui potrivit

Numele brandului este unul dintre atuurile cele mai importante, fiind fundamental pentru piata. Denumirile reusite de branduri au urmatoarele caracteristici:

  • sunt emotionale;
  • au memorabilitate;
  • au personalitate;
  • spun o poveste;
  • ofera posibilitatea unei interactiuni.
Exista doua reguli care trebuie respectate atunci cand creezi o denumire:

Fii original!  Nu te limita exclusiv la cuvinte reale, joaca-te cu ele. Un nume inventat, care aparent nu are niciun sens, poate deveni un nume perfect legitim. Conditia esentiala este ca acesta sa transmita ceva despre afacerea ta. Vei putea avea surpiza sa descoperi ca un nume inventat este mai usor de inregistrat si de protejat – cu siguranta un mare plus!

Evita numele generice sau pe cele greu de pronuntat. Ele te vor determina doar sa investesti mai mult efort in procesul de constructie a brandului. Acestea nu au radacini puternice si, cel mai probabil, se vor ineca intr-o mare de afaceri similare. A fi descriptiv (in opoztiie cu a fi generic) reprezinta o alternativa demna de luat in calcul in creionarea unei denumiri, mai ales in situatia in care nu dispui de un buget generos. De indata ce am gasit numele de marca potrivit este recomandabil sa-i verificam autenticitatea si sa demaram procedurile legale de inregistrare la institutiile specializate (OSIM, WIPO) care ne vor ajuta sa-l securizam impreuna cu celelalte elemente sau simboluri ale brandului cum ar fi, de exemplu, cazul log

Pin It on Pinterest

Shares