Brandul egal Franciza atrage loialitatea consumatorilor

Brandul are puterea de a diferentia o afacere de afacerile competitorilor şi de a atrage loialitatea consumatorilor.

BRANDUL PE SCURT

Un brand nu se reduce doar la a avea un nume si un logo. Un brand reprezinta mult mai mult – este o identitate, identitatea afacerii tale. Un brand eficient are abilitatea de a transmite lumii cine esti, cu ce te ocupi si cum te ocupi. Aducand in acelasi timp relevanta si credibilitate in fatta clientilor prospectati. Brandingul nu este destinat doar multi-nationalelor cu bugete uriase – si companiile mici si mijlocii.

Rolul brandului

Brandul permite identificarea serviciilor sau produselor ca apartinand unui producator sau unui grup de producatori. Brandul diferentiaza acele bunuri sau servicii de cele ale concurentei. Un brand semnaleaza cumparatorului sursa produsului si reuseste sa-i protejeze atat pe cumparatori, cat si pe producatori, de concurenta.

Rolul existentei marcii ca element de identificare este recunoscut inca din cele mai vechi timpuri. Exista dovezi clare care arata ca, inca din perioada antica, numele creatorilor de bunuri erau gravate in caramizi, facand astfel mai usoara recunoasterea acestora. De asemenea, in Europa Medievala, ghildele comerciale foloseau marci inregistrate pentru siguranta cumparatorilor si pentru a oferi protectie legala consumatorului. Construirea unui brand ajuta consumatorii in procesul decizional. El determina o cunoastere perceputa asupra a ceea ce urmeaza sa se cumpere, chiar inainte ca produsul sau serviciul respectiv sa fie efectiv cumparat.

Brandurile sunt construite pe trei criterii emotionale:

Increderea intr-o afacere, produs sau serviciu care reprezinta modul in care consumatorul crede ca se va comporta. De exemplu, în cazul unui magazin tip non-stop, consumatorul are increderea ca il va gasi deschis indiferent de ora din zi sau din noapte.

Raspunsul emotional al consumatorului in urma cumpararii unui produs sau serviciu. De exemplu, un retailer de haine poate broda un brand in jurul dorintei de a face clientii sa simta bine in ceea ce poarta, de felul in care arata. Un alt concept poate fi experienta la cumpararea din magazin – cat de bine se simt in magazin cumparand haine sau mesajul transmis celor din jur cu ajutorul hainelor achiziționate.

Recompensarebrandul trebuie sa recompenseze constant increderea livrand raspunsul emotional asteptat. De exemplu, o companie specializata in servicii de curatenie domestica isi construieste cu succes brandul daca casele clientilor sunt intotdeauna curatate cu mare grija. Astfel, revenirea proprietarilor in caminele lor curate va fi de fiecare data o experienta placuta si vor considera ca folosesc cea mai buna firma de curatenie.

FRANCIZA SI BRANDUL ATRAGE LOIALITATEA CONSUMATORILOR

Pin It on Pinterest

Shares